Deze regels zijn vorig jaar versoepeld. Je hoeft geen dure keuring meer bij een psychiater te laten doen. Even ter geruststelling. De huisarts mag een papier invullen, waarop enkel vernoemd hoeft te zijn wanneer de diagnose is vastgesteld, de ernst en of je medicatie gebruikt. Ik heb het zelf vorig jaar opnieuw moeten doen ivm de cbr-keuring na mijn cva en toen moest dit deel ook weer opnieuw. Ging veel makkelijker dan vroeger.
Het testen inclusief uitslag kost je 1 dag als je het via adhd centraal laat doen. Ik heb zelf verdere behandeling daar afgeslagen, omdat ik dit toen ik jong was al had gehad nadat de eerste keer de diagnose was gesteld. Enkel weer het opnieuw opstarten van medicatie deed ik via hen, maar dat kon telefonisch. Het kost je energie en het is spannend, maar het kan je zoveel opleveren. Ik heb jarenlang dagelijks profijt gehad van medicatie. Ik dacht eerst ook dat het geen zin had (had vroeger immers al methylfenidaat gebruikt, maar werd daar somber van), maar achteraf had ik het jaren eerder moeten doen.
Verwijzing had ik trouwens telefonisch via de huisarts geregeld. Ik vind het ook maar gedoe, irritant en zonde van mijn tijd om naar de huisarts te gaan.
Oké dat label vind ik ook irritant. Er zijn maar weinig mensen in mijn omgeving die weten dat ik de diagnose heb. Ik heb geen behoefte aan discussies en (voor)oordelen hierover.