@Trees Heb jij voor je dexamfetamine ook methylfenidaat gehad? Ik denk het wel toch?
Wat is voor jou het verschil eigenlijk in werking? Ik begrijp dat dat heel persoonlijk is natuurlijk.
Ik heb nu ook dexamfetamine gekregen, waar ik over ongeveer 2 weken mee begin omdat ik ook andere AD heb gekregen, zodat bij bijwerkingen etc duidelijker is wat van welk middel komt. Dus eerst de AD overstappen.
De hoofdreden dat ik nu dex heb gekregen, is omdat ik vroeg naar de langwerkende methylfenidaat omdat ik het gevoel had alleen nog maar pillen te slikken. En als ik het vergat of als het even niet kon, dat ik dat gelijk merkte in rebound etc.
Met de langwerkende methylfenidaat zat ik dan met de eigen bijdrage van max 250 euro naast het eigen risico, wat financieel gezien goed over na moet denken. Zo breed hebben we het niet namelijk.
Mijn psychiater kwam toen met het voorstel van dexamfetamine, hoewel dat ook onder kortwerkend valt. Maar ze gaf aan dat het wel langer zou moeten werken dan methylfenidaat. En die bijdrage van 250 euro kan je dan via de fabrikant terugvragen.
Hoewel het vanzelfsprekend dus heel persoonlijk is, ben ik wel benieuwd naar wat ik zou kunnen verwachten aan verschil.