Ik heb vanochtend een experiment gedaan. Ik had al een paar keer een lage dosering dex gebruikt en dat ging goed. Nu een normale dosering van 2 tabletten gebruikt (2x5 mg dex) en naar de Hanos gegaan (prikkels!!). De eerste 10 minuten werkte het nog niet, maar op een gegeven moment keek ik om mij heen en dat was echt bizar. Ik kon gewoon normaal om mij heen kijken zonder duizelig en ‘gek’ te worden. Ik kijk tegenwoordig altijd recht naar beneden omdat ik de prikkels niet kan verwerken. Het was nog niet super prettig, maar meer het gevoel van prikkelgevoelig ipv overprikkeld. Meer zoals het vroeger was zonder medicatie, maar daar teken ik al voor!
Goed te doen mits niet te lang en had natuurlijk wel mijn oordoppen in. Ik kon hierdoor ook gewoon naar de spullen in de schappen kijken, mijn hoofd meerdere keren naar links en rechts bewegen terwijl ik tussen twee schappen reed en zelfs even ontspannen tussen het servies kunnen neuzen. Ik ben dus zo emotioneel geval dat dan midden in de winkel begint te huilen van blijdschap. Wel zodat niemand het zag 😝. Het was echt zo gaaf om dit te ervaren. In totaal bijna een half uur binnen geweest!
Later in de auto kreeg mijn man tranen in zijn ogen, omdat mijn tempo van praten ook weer hoog was en veel minder rare versprekingen had. Op de heenweg had ik het oa nog over het kappen van auto’s (ik raakte afgeleid door een voorbij rijdende auto toen ik boom wilde zeggen), gingen we nog kamperen ipv parkeren (de verbale apraxie) en benoemde ik 4x midden in een gesprek dat we kippenvoer moesten halen (hanos = haan = kip, logisch toch 😂). Zelfs de verbale apraxie was minder aanwezig, ik praatte volgens hem veel vloeiender. Ook hier heeft het dus raar maar waar een positief effect op.
Daarna nog naar de welkoop gegaan. Daar merkte ik toch dat het teveel werd qua geluid en licht, maar ik wilde ook kijken wat mijn grens hierin was. Een half uur in een winkel vind ik al geweldig. Het voelde echt alsof mijn hoofd weer zaken vanzelf kon verwerken zonder dat ik daar heel hard voor moest werken. Ik ben nu wel kapot, maar heel blij. Dit schept echt heel veel mogelijkheden voor de toekomst. Ik denk dat hiermee werken ook weer reëler wordt.
Nu hopen dat die psychiater opschiet. Ik had vorige week al een afspraak moeten hebben, maar er is nog niet eens een afspraak gepland.