Ik had vanmiddag logopedie en de logopedist heeft de behandeling na 30 minuten gestaakt, omdat ik mij gedroeg als een impulsieve kleuter met een concentratieboog van 10 seconden. Het was achteraf best gênant 🫣.
Ik moest oefenen met het vloeiend uitspreken van 3-lettergrepigge woorden, maar ik had overal wel een associatie bij. Bijv. het woord postzegel. Ik: postzegel, we hadden gisteren een egel in het kattenhuis. Snap je? Postz-egel en egel? Oh sorry wacht focus. Ik opnieuw: postzegel. We hebben met een spatel de egel naar buiten gewerkt, nadat we het dak eraf geschroefd hebben. Sorry ga ik weer. Ik ga nu echt focussen hoor. Kwam er uiteraard net op dat moment een glazenwasser voorbij. Ik: ik heb ooit een oude demente dame getest en zij ging tijdens het onderzoek, kwijlend uit het raam hangen toen er een glazenwasser met ontbloot bovenlijf voorbij kwam. Ik nogmaals: sorry ik was gebleven bij postzegel. Toch? Ik ga het nu echt onderdrukken, het zal niet meer gebeuren. Postzegel, postzegel, postzegel.
Dat hield ik vervolgens weer 10 seconden vol om daarna een lulverhaal op te hangen over dat ik mijn tong uitsteek als ik iets proef. Lekker random ook 😵💫. Ik ben nu vast haar meest gestoorde patiënt van de dag. Echt ik heb weer medicatie nodig!