LilyMilie ik had vroeger echt een hyperfocus met lezen. Ik werd echt meegezogen in een verhaal. Ik las elke avond minimaal 2 a 3 uur. Dit heb ik al vanaf dat ik klein was. Ik kon echt alles en iedereen om mij heen vergeten als ik las. Hoorde niks meer en moest mijzelf echt dwingen om te stoppen. Vroeger las ik echt hele nachten door 🫣.
Wij hebben ook geen tv in de woonkamer. Ik denk dat ik 4 a 5x per jaar een film keek en verder keek ik nooit tv. Ik vond tv kijken qua concentratie juist veel lastiger. Lezen was denk ik voor mij wat anderen misschien met tv kijken hebben?
Ik heb dus met helemaal niks meer een hyperfocus. Ik weet dat sommigen zo hyperfocus heel vervelend vinden, maar ik mis mijn hyperfocus 😬. Ik had stiekem toch wat gehoopt dat ik weer goed kon lezen als een manier om te ontspannen. Ik lees trouwens nog wel als oefening, maar dat is nu een worsteling en nog maar een paar blz per keer. Ik ben nu begonnen met aangepaste boeken voor laaggeletterden en mensen met taalproblemen en dat gaat al wel beter.