LilyMilie Ik vind het echt zo fijn om te lezen hoe goed het voor jou werkt. Ook wat @Zonnebloem en wat anderen al zeggen, dat je meer rust en acceptatie lijkt te vinden.
Maar ook dus om wat ik hiervoor al noemde. Mede door jouw ervaring (en überhaupt dit topic), kan ik veel realistischere verwachtingen bij de medicatie leggen. Ik ben nog niet volledig overtuigd of methylfenidaat echt hét medicijn is. Maar daar moet ik mijn weg nog in vinden.
Ik had vorige week een afspraak bij de psychiater die me dit voorschrijft om te evalueren. Door andere omstandigheden heb ik ook een AD gekregen. Of naja, iets dat daar ook goed voor blijkt te werken, maar waar het eigenlijk niet voor ontwikkeld was. Ze gaf aan dat dit naast de werking tegen depressie ook werkt tegen ADHD-klachten. Ik had aangegeven met de dosering aan het rommelen geweest te zijn. Had zelfs jouw ervaring erbij gehaald dat de dosering halveren een betere oplossing bleek. Maar ik had ook aangegeven dat ik met de bruiloft langer door moest, dus 's avonds nog een extra dosis had genomen, wel de 10mg nog. De psychiater vroeg/constateerde dat ik dus blijkbaar ook gewoon kon slapen met ritalin. Dus maakte ik half geinend de opmerking dat ik dus inderdaad in de categorie val waarbij het niet als speed werkt. Zij beaamde dat.
Die bevestiging vond ik toch wel erg fijn. Ik vind mezelf nogal snel een aansteller of een hypochonder of wat dan ook. Maar het feit dat er eigenlijk gewoon bevestigd werd dat mijn klachten niet tussen mijn oren zaten, dat vond ik erg fijn.