Ik heb 2 maanden geleden de diagnose adhd gekregen. En ben toen ook gelijk gestart met medicatie. Ik slik dexamfetamine omdat dat zou zorgen voor minder stemmingswisselingen. Daar heb ik normaal gesproken al behoorlijk last van. Ik slik nu 3x 7,5 mg en 1 x 5 mg, maar ik merk dat bijvoorbeeld tijdens mijn menstruatie ik meer moet slikken, dat schijnt normaal te zijn. Het is best een zoektocht naar de dosering en daar heb ik me wel wat in verkeken. de eerste dagen waren echt heel heftig maar nu hen ik eigenlijk alleen nog last van verminderde eetlust (top ๐ ) en een hele droge mond. Eigenlijk heb ik nu gewoon mijn leven terug. Ik ben weer een leukere moeder. Ons huis is op orde, ben niet om de haverklap alles kwijt en vergeten. Het is best confronterend dat je daar medicatie voor nodig heb maar het is het zo waard dat ik me nu โnormaalโ voel. Dat ik niet meer dagen op de bank lig doordat ik compleet overprikkeld ben.
Ik heb overigens de eerste keer de niet merk Dex meegekregen, gelijk voor 3 maanden. Ik moet vandaag weer gaan halen en hoop het weer mee te krijgen. Ik wil eigenlijk absoluut niet aan het merk medicijn omdat er zo enorm veel slechte ervaringen mee zijn. Mensen die weer compleet bij af zijn. Ik kan het voor nu nog gooien op dat amfexa niet gebroken mag worden voor dosering maar dat zullen ze vast ook gaan aanpassen.