Kinderen die 10 keer per nacht wakker worden, kinderen die veel te vroeg wakker zijn, kinderen die niet makkelijk in slaap komen...
Herken je deze problemen en/of helaas nog vele meer?
Schrijf en lees mee voor tips en steun!
Hier dus een vroege vogel. Elke morgen tussen 4 en 5 wakker. Soms word die daarvoor ook wakker maar dan is t tut erin en door slapen. Maar als die tussen 4 en 5 wakker wordt gaat die echt niet meer slapen. Schreeuwen, huilen, gooien met tut en doekie en nog meer schreeuwen. Bij mij in bed leggen gaat ook niet. Dan maakt die papa wakker, gaat aan de haren trekken, klimt over ons heen enz. Dus dan ga ik maar weer naar beneden. Ik leg me op de bank, houdt alles donker en zet hem naast me op de grond. Dan pas word die rustig en wil die nog wel eens bij me liggen. Heel soms doezelt die wat in maar meestal pakt die wat te spelen en zit dan rustig voor de bank te spelen. Ik met een half oog open. Pas om 6 uur zet ik de tv aan en om half 7 krijgt die eten en drinken. Een fles in de nacht krijgt die al heel lang niet meer. Denk vanaf 4 mnd ofzo dus daar wil ik niet mee beginnen. Een beetje water of ranja wilt die dan wel en dan niet maar gaat er niet verder op slapen.
Hij heeft tot de klok werd verzet (En paar dagen erna) wel tot 7 uur geslapen. Mja de klok is 1 uur verzet, niet 3 π kan t daar nog mee te maken hebben?
En ik...Ik word helemaal gek van die vroege uurtjes! Heb er al 3 uur opzitten als mijn oudste wakker wordt. Slaap veel te weinig en overdag bijslapen werkt niet voor me. Dan ben ik daarna nog kribbiger omdat 1a2 uur nog te kort zijn. Langer slapen gaat ook niet want dan is die kleine weer wakker ( op dit moment thuis, geen werk)
Iemand tips? Slaapmiddel ofzo π