Verdrietige berichten
Bedankt allemaal!
Vandaag gaat het weer beter. Gisteren was het erg verdrietig, mede omdat dochter (die van niks weet) ineens een liedje begon te zingen over oogjes dicht doen, rust maar uit en kom maar terug naar huis. (Christelijk liedje op school geleerd).
Heel bijzonder, ze zong dat terwijl ik even bij haar op bed lag, op het moment dat ons familielid stierf. Daar kwam ik vanmorgen achter.
Bob_Ross wat bijzonder!!
Bob_Ross
Gecondoleerd
Ik kwam er laatst achter dat de partner van onze buurvrouw zelfmoord heeft gepleegd. Nu hebben wij niet zulk goed contact met haar, slechts een verplichte 'hallo', als we naar de voordeur lopen en elkaar zien. Ze zit daar vaak op het stoepje bij de deur. Het is een beetje een bijzondere vrouw, en we matchen niet helemaal lekker met haar. Maar het is natuurlijk wel ontzettend verdrietig wat er nu gebeurd is.
Hebben jullie advies over hoe we ons medeleven kunnen tonen?
Een kaartje door de brievenbus vind ik wat gekkig, aangezien ze bijna altijd de voordeur open heeft en ze elk moment in en uit kan lopen. Haar aanspreken durf ik ook niet goed, want ik heb via via gehoord over zijn overlijden + ze heeft het hele verhaal buiten aan haar visite verteld terwijl ik ook buiten in de tuin was. Ze heeft het dus niet direct tegen mij verteld, waardoor het iets voelt als privacy breuk om er zo maar over te beginnen.
Wat zouden jullie doen in zo'n situatie?
Blue Uit jouw bericht blijkt dat je iets wil doen uit medeleven, misschien is het genoeg om haar eens te spreken erover als je haar weer tegenkomt. Ze kan niet verwachten dat ze zoiets luid in de tuin bespreekt en dat jij het dan niet zou kunnen horen.
Een kaartje kan natuurlijk sowieso geen kwaad.
Je partner op zo’n manier verliezen is ontzettend zwaar. En een klein gebaar (praten of kaartje) van medeleven kan in deze veel betekenen.
Bloem ja dit.
Bloem eens!
- Bijgewerkt
Buurvrouw van de straat hiertegenover gaat slecht.
Ik ken haar al 25 jaar. Zij heeft mij ook opgemaakt toen ik ging trouwen. Ze is paar dagen geleden naar het hospice gebracht. Het zal niet lang meer duren. Vreselijk. Ze vond het leven nog te leuk, was nog te actief. Ze wil nog verder!
Ik heb nog met haar geappt van de week en 2 weken geleden een bloemetje gebracht.
Puzzelstukje wat verdrietig…. sterkte voor haar en voor jou.
Puzzelstukje Ach wat verdrietig Veel sterkte!
Puzzelstukje
Sterkte!
Puzzelstukje sterkte.
Puzzelstukje veel sterkte!