Ik herken het heel erg van onze peuter van 2, bijna 2,5. Ik heb ook altijd het idee dat hij zich verveeld. Heel soms kan hij langer spelen (meestal is dat iets technisch of een puzzel) maar meestal heeft hij de aandachtsspanne van een goudvis. Hij heeft zaken snel door dus puzzels en speelgoed van zijn broer legt hij hop hop en hij is klaar. En dan begint het boeven. Op de grond gooien, kasten leeg trekken, bank springen, dingen van tafel gooien, zeuren om melk dan iet drinken maar de fles rond schudden, alle schoenen uit rek gooien....Vaak probeer ik hem af te leiden en te gaan kleuren, knippen of erop uit te gaan.
Wat nog opties zijn: kralen (strijkkralen of andere kralen) daarmee kun je alles maken bijv cijfers of letters. Of kleien en knippen plakken en dan cijfers of letters maken. Stimuleer je toch wat anders en nieuws maar wel op zijn interessegebied.
Verder stond ik vorige week in de ToyChamp en het verbaasde me echt hoe mega veel spelend leren dingen ze voor peuters daar hadden van bijv Clementoni of Ravensburger. Ook nog toevallig een set over cijfers gehaald.
Oh en wat hier ook nog werkt en misschien vindt Robbie dat ook wat: zoekboeken!