Bedankt voor alle tips! Heel lief!
@[verwijderd] , dat tellen is een leuk idee π ik tel veel hardop voor hem want ik weet dat hij in zijn hoofdje (mee)telt: Traptreden, kerstballen, sokken. Maar als ik vraag "hoeveel Nijntjes zijn er?" dan komt er helaas geen reactie. Als ik dan ga tellen (zeg maar de vraag voor hem beantwoord) dan gaat hij vaak wat anders doen. Het alfabet opzeggen, of hij loopt gewoon weg. Een heel enkel keertje dan luistert hij naar wat ik zeg en dan begrijpt hij ook meteen wat de bedoeling is voor een volgende keer.. Maar eer we daar zijn, pff.. een hoop moeite, tijd en tegen muren praten zeg maar.
@Hooyo-shimbir tekenen en inkleuren vindt hij ook leuk om te doen. Doolhoven is een leuk idee! Dat ga ik proberen. Duplo (bouwen) heeft hij geen interesse in helaas. Heeft hij een tijdje gedaan met anderhalf ; alles werd in rijtjes en torentjes gebouwd maar dat heeft hij nu gezien.
Zingen en dansen doen we heel veel , dat vindt hij inderdaad heel leuk. Langzaam, snel, heel snel, springen, rondjes draaien enz π
@Toch6 , muziek vindt hij leuk , zijn vader speelt gitaar daar tokkelt hij wel eens een beetje op. Maar instructies opvolgen lukt niet.
@tupp , ik heb wel vaker gehoord over smartgsmes , die wil ik wel proberen! ColourCode ziet er wel moeilijk uit hoor! Ik heb mijn vriend achter de website gezet om eens te gaan kijken haha
@Honkeytonk , ik heb het idee dat kralen rijgen meer een soort bezigheidstherapie is voor hem dan iets wat hij heel leuk en leerzaam vindt. Datzelfde heb ik nu met boekjes/filmpjes waar ze tellen, hij kent het allemaal al dus hij gaat als een speer door een boekje/'spelletje' heen om vervolgens met zijn ziel onder zijn arm rond te lopen opzoek naar iets anders.
@Noordeling , bedankt voor de tips. Dat werkboekje ziet er leuk uit! (En ook leuke prijs π )