Lief van jullie meiden, bedankt.
Ik had er helemaal niet bij stilgestaan dat er eerst een verwijsbrief moet komen van de huisarts 😳
Ik ga dus eerst maar eens de huisarts benaderen voor een gesprek. Zie er wel tegenop... Zo maar moeten uitspreken wat je jaren geheim hebt gehouden, en dan ook nog tegen een onbekende...
@[verwijderd] ik denk inderdaad dat EMDR therapie ook nodig is, dat is indertijd ook besproken tijdens mijn intake als puber. Ik vond het idee alleen eng klinken, ik vond het nogal beangstigend dat het met hypnose te maken had. Maar een goede therapeut zal wel met die angst kunnen omgaan, neem ik aan.
Ik woon overigens in het oosten van het land, dus helaas (ook @Angel1980).
Familie raadt me aan om naar een christelijke praktijk te gaan, maar dat weet ik nog niet zo goed.
De enige hier in de stad is een bekende van mij, dus dat wordt 'm sowieso niet. En de andere dichtsbijzijnde is degene waar ik als tiener ook geweest ben, en ik vond hen erg krampachtig omgaan met het hele gebeuren (die therapeut draaide overal omheen, durfde "seksueel misbruik" nog niet eens in de mond te nemen 🤐).
Treez, heb jij adviezen over afstand? Is het af te raden om een praktijk te kiezen die wat verder weg is, met dus het risico dat je je erg naar voelt bijv en dan nog richting huis moet?
Maar dichtbij lijkt me ook gek, het idee dat je je therapeut tegenkomt in de supermarkt zeg maar 😉
(Ik merk dat mijn eeuwige geanalyseer weer de kop op steekt...)