Sevenof9 Ik moest hem even opzoeken, maar vervolgens hard gelachen.
Toch wil ik niet zo kort door de bocht zijn hoor (alhoewel ik denk dat je het niet al te serieus bedoeld 😛) ik wil ook niet zeggen dat mensen die alles buiten zichzelf leggen zwakkelingen zijn. Ik geloof echt dat ze zich compleet machteloos voelen en dat zelfreflectie dan vrijwel onmogelijk is omdat ze in dezelfde cirkelredenering blijven hangen. Niet iedereen is tot hetzelfde in staat. Niet iedereen heeft geleerd in zichzelf te vertrouwen. Sommigen denken dat anderen de wereld precies zo zien als zij die zien en kunnen zich niet voorstellen dat niet iedereen hetzelfde wil als zijzelf.
Ik voel me ook vaak uit het veld geslagen en dan is het leven behoorlijk donker en uitzichtloos. Maar ik doe echt mijn best. Na een paar dagen ellende kan ik heel blij worden van een mooie schoolfoto. Tussen alle gezondheidsklachten door kan ik wel constateren dat mijn dieet eigenlijk heel lekker is 🙂
Ik snap nog steeds niet waarom ik me zo kwaad kan maken als iemand het niet meer voor elkaar krijgt om zelf iets te veranderen aan hun welzijn, maar wel met de vinger naar anderen te wijzen. Eigenlijk is het alleen maar sneu voor de persoon in kwestie, want het zijn altijd zijzelf die de eerste stap moeten zetten naar verbetering.
Dat ik dan niet naar hun verhaal kan/wil luisteren, vind ik niet okee van mezelf. Waarom die boosheid?