Marshmallow Mijn zoon nog van de week, we zijn bezig met zindelijk worden dus als hij heeft geplast op de wc mag hij een sticker plakken. Ik zit op de wc en ben klaar. Zoon: Heb je geplast, mamma? Ik: Ja dat klopt. Zoon: Goedzo. Je mag wel een sticker van mij plakken!
[verwijderd] Tijdens het stofzuigen vind ik het weleens leuk om de stang als microfoon te gebruiken en zogenaamd een optreden te geven. Je moet toch wΓ‘t om het huishouden een beetje leuk te houden. Nadat ik klaar was met mijn dansje en me omdraaide om mijn 'publiek' te bedanken zie ik mijn dochter (van toen 6) in de deuropening staan. Zuchtend en hoofdschuddend kijkt ze me aan en zegt: 'kan je nou echt nooit een beetje normaal doen?' En ze loopt zo weer de deur uit.
Lumihiutale Mijn dochter vanochtend in de lift: Kijkt in de spiegel,giechelt en zegt: ik ben zo schattig! π
BabyFG Mijn dochter (bijna 6) had gegymd op school en vertelde over een spelletje dat ze pittenzakjes moesten gooien in doosjes dus ik vroeg βen was dat dan heel moeilijk of was het heel makkelijk?β waarop zij antwoorde βwas best wel moeilijk, want soms raakte ik ook wel mis!β
Dahlia Vandaag wou zoon van 4 weer eens niet zijn eten helemaal opeten dus ik zeg: alles opeten anders geen toetje... Hij: Oh π Ik: hehe π (middelvinger niet gedaan natuurlijk maar om even t effect van t geluid na te doen π) Man kijkt me aan π€¨ en zegt serieus? Ik: zei ik dat hard op?!?!?! π² Totaal niet in de gaten ππ
Vulpen Wij: 'Toen je net 1 was, ging je leren lopen. En toen je dat kon, ging je leren praten. Wat wil je nu leren?' Zij: 'Autorijden!' En verder heb ik haar gisteren heel cute de naam van iemand in haar nabije omgeving horen oefenen toen ze in bed lag. Ze noemde hem eerst Japper, maar was zich ervan bewust dat dat niet klopte (omdat wij altijd heel hard moeten lachen omdat Japper zo grappig klinkt). 'Jassss per. Japser. Niet Japper zeggen, nee. Jassss per.'
Vulpen [verwijderd] Ja, maar ergens vind ik het ook wat alarmerend dat ze zich er zo bewust van is als ze iets niet goed zegt. Ze zegt bijvoorbeeld ook 'Pwark' in plaats van 'Kwark' en toen wij dat voor haar herhaalden probeerde ze een aantal keer 'Kwark' te zeggen maar het lukte niet en toen concludeerde ze zo heel sip: 'Kan niet pwark zeggen. Moeilijke naam'. Terwijl het echt niet zo is dat we haar voortdurend terechtwijzen of corrigeren of zo, we herhalen alleen het woord.
[verwijderd] Vulpen Ah ja het moet niet te frustrerend voor haar worden inderdaad. Ik snap dat je je daar dan een beetje zorgen over maakt. Is ze in alles een beetje perfectionistisch of herkennen jullie dit niet zo bij haar?
Vulpen [verwijderd] Nou ja, ze is nog geen 2,5, vind het lastig om daar nu al iets over te zeggen... Denk wel dat ze wat perfectionistisch is, zijn wij zelf ook π Maar ze is ook vooral leergierig dus maak me niet echt zorgen hoor! Meer dat ik denk, moet goed opletten dat ze niet onzeker wordt, dat ze die leergierigheid kan behouden.
BabyFG Vulpen ik heb me wel eens laten vertellen dat je ze nooit rechtstreeks met enkel dat woord moet verbeteren, maar dat je t dan in een zin verwerkt zoals bijv βja lekker he die kwarkβ. Dan leg je er de nadruk ofzo niet op waar sommigen gevoelig voor zijn (hier ook dochter die aangestoken is met t perfectionistische virus π). Heb t verschil wel eens bekeken bij onze dochter, en in zinnen verwerken lijkt toch wat beter aan te komen zonder druk of ineens schaamte oid. Maar soms leent een woord zich niet voor een zin ππ dus daar sta je dan met je goeie gedrag haha
sleutelbloem Mijn dochter nam vandaag een zelfgemaakte tekening uit school mee vol met hartjes en sterretjes en "vuurwerk" een soort nieuwjaarskaart waarop stond;"gelukig nieuwjaar voor iederen op de wereld en zwerfers...... π
Vulpen BabyFG Ja, dat doen we meestal ook wel hoor! Maar soms valt het haar zelf ineens op dat ze iets heel gek uitspreekt π Zoals laatst: Zij: 'C. tjasjes!' Wij: 'Sorry, wat zeg je over C.?' Zij: 'Tjasjes! Tjasjes! Wij:' Kun je het nog eens zeggen? ' Zij, langzaam:' C. tjas-jes!' Wij:' We begrijpen je niet, kun je het op een andere manier zeggen?' Zij:' C. komt tjasjes. Gaan we samen spelen.' Wij:' Ooooh strakjes! Nee, C. komt helemaal niet straks, die is vrijdag al geweest. Een andere keer komt ze weer hier en dan wil ze vast ook met jou spelen. ' π
[verwijderd] Gesprek met zoon van net 4 "mama, is God een jongen of een meisje?" "Moeilijke vraag, wat denk jij?" Lange stilte... "Een meisje, want als je God bent moet je heel lief en heel slim zijn, net als jij...." πSmelt......
[verwijderd] [verwijderd] Mijn dochter kan soms ook van die leuke uitspraken m.b.t. God of het geloof doen. Zo lezen wij bijvoorbeeld elke avond een verhaal uit de kinderbijbel en daar staan na elk verhaal vragen bij. Toen ze een jaar of 3 Γ‘ 4 was, lazen we een keer de vraag: "Wie zorgt er voor iedereen?" Haar antwoord: "de mama's!" π En kort geleden een keer de vraag: "tegen Wie mag je tijd alles zeggen?" Haar antwoord: "papa, mama en de here God!" π Dat zit er in ieder geval goed in!
Angel1980 We hebben geboekt en gaan deze zomer naar Spanje. Mooie en nieuwe stacaravan, maar zonder tv. Waarop mijn jongste (10) zegt: "ach, wat maakt het uit, ik versta toch geen Spanjaartse tv" π
Diazz Mijn peuter vertelde gisteren dat ze een sneeuwblokkengevecht heeft gehouden. βDe sneeuwblokken waren heel hard hoorβ Ik geloof het meteen kindπ
[verwijderd] Dochter kon niet op pommes duchesse komen: "wanneer eten we weer eens aardappel-drollen?"