Hopsatee Hier werkte dat ook niet. “Stiekem” met de zaklamp in bed mogen lezen wel.

Zonnebloem ik denk dat het belangrijk is om dit soort opvattingen zowel naar school als naar hem te benoemen. De boeken op school gaan namelijk heel snel te simpel zijn en school gaat ook gewoon een keer dingen vergeten. Wij hebben bijvoorbeeld met kind erbij afgesproken dat hij boeken uit een andere klas mag halen of mee mag naar de bibliobus (komt wekelijks naar school en dan worden er voor de klas boeken geleend). Want als je avi uit bent ergens in groep 4-5, dan lig je te ver van de groep af dat de andere kinderen met een hulpouder rekening mee kunnen houden. En dat is geen onwil, maar gewoon onwetendheid en niet helemaal te ondervangen.

Juist kinderen die makkelijk kunnen leren hangen vaak erg aan school en dat gaat sowieso een teleurstelling worden, maar door het beide kanten op uit te spreken kun je die wel verzachten. Als juffen en meesters dan ook meewerken en aangeven dat zij ook graag input van hem krijgen, zodat hij leert zich uit te spreken over zijn verwachtingen, dan wordt jullie leven een stuk makkelijker. En dat hoeft niet volgende week meteen allemaal op orde, maar stukje bij beetje is prima. Zo'n leesbingo is een ideaal ding om mee uit te leggen dat sommige kinderen dat wel leuk vinden en andere niet en dat is beide prima. Het is geen oordeel of verwachting naar hem, maar een landelijk initiatief wat sommige kinderen stimuleert extra te lezen. Dat haalt de grootsheid er wat van af en daarmee mogelijk ook wat irritatie.

We hadden het over oud en nieuw en de rellen, brandstichtingen enz. Mijn man vertelde dat vroeger de ooms en tantes van zijn moeder al graag in Den Haag oud en nieuw vierden als een soort ramptoeristen voor de vuurstapels en gedoe die er op straat was. Ik zei dat die brandstapels op zich niet het probleem waren, maar dat het toen zo misging omdat ze te hoog waren gebouwd en niet was gehandhaafd. Maar brandstapels zijn op zich geen probleem. Mini helemaal verontwaardigd, maar waarom brandstapels, we hebben toch ook kogels?

Ze dacht dat we het over weerwolven (het spelletje) hadden en daarin vindt ze kogels beter dan brandstapels

Met de kinderen naar Kiko Milano geweest.
H ratelt tegen de verkoopster een hele lijst af: "ik wil een huppeldepup nummer 41, een ding nummer X, een dat, een ding en nog een datje in kleur Y"
I, geïnspireerd door H wil ook eens make-up gaan proberen, dus tegen de verkoopster:
"Ik wil een mascara"
Verkoopster stelt verschillende vragen over het effect dat I wil bereiken, volume, lengte etc.
I: 'ik spreek geen make-up... ik wil gewoon dit" en laat een foto zien.
Verkoopster: "................."
I: "......................."
Verkoopster: "dat is een snapchat-filter"

‘Mama en papa wat betekent googol?’
    Mijn man en ik kijken elkaar aan, mijn man antwoord met het meest gestelde antwoord ‘dat moet ik even opzoeken’
    ‘Nee dat hoeft niet? Dat betekend een 1 met 100 nullen’
    Wij opzoeken… 🤯😱
    ‘Klopt! En wat is dan het grootste getal?’
    ‘Oneindig, maar mama en papa wat is dan eigenlijk oneindig op een gegeven moment zijn er toch geen getallen meer om iets te benoemen zeg je dan heel simpel oneindig?’
    ‘Het heelal is bijvoorbeeld ook oneindig, maar dat is in mijn optiek een ander soort oneindig dan dat jij bedoelt qua cijfers’
    Stilte…
    ‘Zou mijn nieuwe juf weten wat googol betekend?’
    ‘Ik heb gehoord dat ze goed is met getallen, zullen we er een weddenschap van maken?😏 Als jij het maandag durft te vragen krijg je thuis een snoepje en als ze het antwoord niet weet krijg je er 2’

Hij is er van overtuigd dat ze het niet weet.😜 Ik ben heel benieuwd maandag middag. Wat een overwinning zou het zijn als hij dit soort dingen durft te vragen!

Zonnebloem Boekentip: Rekenen voor je leven van Edward van de Vendel en Ionica Smeets. Echt iets voor hem! (en ik heb eruit geleerd dat oneindig geen getal is 🙂)

I: Draak lijkt alweer te zijn gegroeid, hij wordt echt een dikzak!
      Ik: ej, we gaan niet fatshamen hè?
      I: oké, ik zal het anders verwoorden: hij mag waarschijnlijk geen Dallas Cowboy Cheerleader worden!

"Mama, bij de schoenen is het ontietelijk koud!"

Ja, dat vinden mijn tieten ook🤣

‘Papa moet daar echt een keer mee stoppen’
        ‘Waar moet papa mee stoppen?’
        ‘Met bellen’
        ‘Waar moet ik mee stoppen?’
        ‘Met cola drinken’

🤣🤣🤣👀

2- jarige:

Ik: hoeveel jaar ben jij?
        L: 3!
        Ik: nee je bent toch 2?
        L: nee jij bent 2! Ik ben 3!

Later:
        Ik: hoeveel jaar is S?
        L: Uhm 30!
        Ik: nee haha niet 30, 9! Hoeveel jaar is M?
        L: Uhm 5!
        Ik: bijna! niet 5, 6! Hoeveel jaar is L?
        L: 3!
        Ik: haha nee daar hadden we het over gehad: 2!
        L; neehee! Ikke veel grapjes maken!!

I moest een G schema invullen maar is eigenlijk al wel over de angst heen. Die nam het dus niet echt serieus meer..

gedachte
        I: het is koud

gevoel
        I: bevroren

gedrag
        I: Wiebelen om warm te blijven

is het echt waar?
        I: ja er ligt sneeuw

heb je bewijs?
        I: ja, buienradar

overdrijf je niet een beetje?
        I: nee het is code geel

kan er ook iets anders aan de hand zijn?
        I: klimaatverandering???????

bedenk een helpende gedachte
        I: ooit wordt het weer lente!!!!!!

CrazyCatLady ik keur hem af. Bevroren is geen emotie. Verder goed gedaan 🤣.

(En voor alle scherpe meelezers, ik weet dat er gevoel staat, maar g-schema bekt beter dan g&e-schema)

Ik heb ook wat doms hoor. Ik probeerde m’n game te spelen; boot error. Okay. Meestal betekent dat dat de server niet snel genoeg bereikt kan worden en ik heb net wat updates gedaan. Dus ik duik de firewall in. Vinkjes goed gezet. Weer opstarten, weer failure. Weer de firewall in. Zie ik dat Windows ineens besloten heeft dat mij wifi netwerk een openbaar netwerk is ipv particulier, nog wat vinkjes goed gezet. Geen succes. Computer opnieuw opgestart en updates laten lopen. Error. Hele firewall dan maar uit gezet. Nog steeds error. Zuchtt 😑😑😑

Ik denk ik ga eens online kijken. Daar een oplossing gevonden waarbij je een code aan moest passen. Weer error, maar nu een andere. Ik denk dit schiet niet op, ik ga eens op de site van de game zelf kijken. Eerste wat ik zie; kan niet inloggen; maintanance.
          🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️

De hele server ligt er blijkbaar uit omdat daar apparatuur wordt vervangen. Duurt ook mega lang. En ik maar lopen pielen.

Gisteravond nadat C heel onrustig sliep en nog even mocht knuffelen op de bank. Het plan was dat ze vanmorgen aan boord zou blijven voor een extra nachtje

Papa, wil je morgen pannenkoeken of niks?
          P: niks
          C: dat kan WJ niet maken dus je MOET pannenkoeken kiezen

😆

8 dagen later

Heb net heel stiekem marshmallows zitten eten. Had ze in de zak van de oodie gedaan. Maar E heeft ze toch opgemerkt en zegt: je moet wat voor je kinderen over laten! Ik ga het straks aan T vertellen!.

Het klonk zo schattig.

Marshmallow hier was het:
            wat heb jij in je mond?

Balletje

Ooh! Die was voor mijn broer! Maar J lust niet he, zullen we gewoon niks zeggen? (Op een fluisterende samenzweerders toon)

😅
            Bij de slager krijgt C altijd een gehaktballetje en een zakje met een paar voor de broers en zussen.