A en ik waren boodschappen het doen bij Jumbo en moesten daarna nog even naar kruidvat.
Komen we bij Jumbo de hoek om, lopen we een neef van A tegen het lijf. Wij ‘huh wat doe jij nou hier’ hij woont op 20 min rijden vanaf onze woonplaats.
Hij zei ‘ja ik was aan het rijden en moest nog wat van AH hebben dus ik dacht ik ga hier eens kijken’ (ik vond het raar…) ik riep ‘kom je ff op de koffie??’ Hij nee ik heb nog van alles te doen.’
We praten nog even verder en hij zegt op een gegeven moment ‘ik loop even die kant op’ en wees de richting op waar wij heen moesten’ we lopen samen op en stoppen voor kruidvat en praten nog even. Komt er een vrouw naar ons lopen, een beetje aarzelend…. Wij kijken naar haar en zij kijkt ongemakkelijk naar A zijn neef, ik denk nog ‘moet ik haar ergens van kennen….’🤔 begint A zijn neef ongemakkelijk te lachen en zegt ‘Eeehh ja, dit is E ze komt uit ***** we zijn hier samen….’ 😬😬
😂😂😂😂😂😂😂 ik denk dat we hem hebben ‘gesnapt’ met zijn nieuwe vriendin 😂😂😂 zo grappig hoe dit ging! 🙈😂
Ik denk dat ze in zijn en haar woonplaats nog niet gezien willen worden samen. Niet zo handig om dan naar onze woonplaats te komen op zich….. 🤣

Huggybird hij appt net dat dit zijn vriendin is met de vraag of we het nog even onderons willen houden omdat zijn ouders het nog niet weten. 😂 natuurlijk houden we het stil, leuk dat hij een vriendin heeft. 🤗🥰

Bloem ja toch! Hij is begin 50 😂 wij liepen echt proestend Kruidvat binnen en zeiden meteen ‘dit was duidelijk nog niet de bedoeling’ 😂
      Hadden een berichtje zoals dit ook wel verwacht. 😄

Bloem Zonnebloem Marshmallow
        Nee haha daarom was het zo komisch, hij keek zo betrapt en zij zo ongemakkelijk 😂 hij had gewoon meteen moeten zeggen hoe het zat en vragen of we het nog even voor ons wilden houden. Dan was het niet zo’n ongemakkelijke situatie geweest.
        Ik snap wel dat ze even op hun gemakje willen uitzoeken hoe het zit tussen hun. Hij heeft twee kinderen, zij misschien ook wel. Dan wil je dingen niet overhaasten.

N heeft voor in de vakantie een werkboekje mee gekregen om de cijfers goed te leren schrijven.

Vanochtend wilde hij er wel eens naar kijken, alle cijfers had hij geoefend en opeens staart hij naar één van de laatste bladzijdes.
        ‘Mam, dit is toch vreemd?’ Wijzend naar wat hij zou moeten opschrijven.
        ‘Wat bedoel je precies?’
        ‘Hier moet ik de + - en de = leren schrijven en daaronder moet ik de bloemetjes gaan tellen, wat er 8 zijn, de + schrijven en in een ander vakje moet ik schrijven hoeveel potloden ik zie, dat zijn er 2 mama’
        ‘Ja dat klopt, ik geloof dat ik begrijp wat je wilt zeggen maar wil jij het mij uitleggen zodat ik weet of we het zelfde denken?’
        ‘Ja, waarom moet ik een halve som opschrijven en de = leren schrijven als ik nergens het antwoord op mag schrijven?’
        Ik begin te glimlachen
        ‘Mam! Dus ik moet halfbakken werk doen?!’
        ‘Misschien kan je zelf naar een oplossing zoeken? Uiteindelijk is dit een schrift waarmee ze je proberen te leren hoe je de cijfers goed leert schrijven en is het doel hiervan niet rekenen. Al snap ik je wel’
        ‘Ik schrijf er zelf een = en een 10 achter’
        ‘Dat lijkt mij voor nu een goede oplossing’

👀😬😶

Vulpen ik krijg het er eerlijk gezegde Spaans benauwd van. 😟

Hij heeft deze vakantie ongeveer 3 keer 5 minuten in een boekje gelezen. (Ook van school gekregen) en hij kan nu na 3 keer ‘oefenen’ vloeiend lezen en daarmee kreeg ik de vraag wanneer hij moeilijkere boekjes zou krijgen van school.

Plus een gekopieerd boekje met op de voorkant allemaal opdrachten ; lees onder de tafel etc. Als je alles hebt kunnen afvinken deze vakantie krijg je een klein cadeautje van de juffen. Hij weigert. ‘Dat ga ik niet doen, ik lees niet ineens beter als ik onder een tafel zit mama of op de wc.’

Ergens krijg ik het gevoel dat hij zich niet serieus genomen voelt. Geen idee of ik het verkeerd inschat. Maar Pff… groep 3 moet nog beginnen voor hem over iets meer dan een week. 🫤

Zonnebloem maar hebben ze uitgelegd wat leesbingo is en wat het doel is? Ook voor N is dat doel nog steeds iets om te bereiken, alleen het niveau is anders. En je hoeft ook niet op school te wachten met boekjes toch? Ga naar de bieb en zoek wat uit wat hij leuk vind. Dat zal de juf ook zeggen, mijn oudste krijgt sowieso geen boekjes van school meer, daar is de schoolbieb, kies wat je wilt. Hij hoeft geen avi niveau meer te lezen, (groep 3 zit hij ook) en nu is het vooral zoeken omdat meer lezen toch weer meer leeservaring geeft, waardoor je bv weer sneller leest, je langere en dikkere boeken kan lezen etc. Hij heeft nu net een boek van 200 blz uit, in een week. Nu wil hij dat in een halve week doen. En ja , het enige waardoor je dat haalt, is weer lezen. (hij heeft zn leesbingo dus gekopieerd , in de hoop op meer kadootjes 🤣)

Honkeytonk nee dat hebben ze hem niet uitgelegd omdat hij er vrijdag alleen in de ochtend was en het mij hebben meegegeven. Dus de uitleg en het doel heeft hij om die reden niet te horen gekregen. (Eigenlijk is dat helemaal niet handig, dat ga ik ook nog terug koppelen)

We hebben hier legio aan boeken, een bieb-pas en een e-reader. Maar school is in N zijn hoofd wel school en een leesboek van school meekrijgen is nu voor hem een stuk interessanter. Want groep 3 ipv groep 2. 😜

C, begin je weer een zwaar leven te krijgen?

Ja dat komt omdat ik zielig ben!😭

*ze kreeg haar zin niet 🫣

Zonnebloem ahh ja ik snap het. Mijn oudste vond de.boeken van school zo stom dat hij aan zn nichtjes leuke boeken had gevraagd en hij zag op YouTube een boek van Rutger en Thomas en dat vroeg hij met sinterklaas (en dat heeft hij nu uit. Deel 2 en 3 krijg lt.hij zomaar 🙈 en van zn nichtjes had hij de waanzinnige boomhut! Misschien vind n zoiets ook leuk!

Zonnebloem Dan laat juf dat tegen hem zeggen dat hij zelf boeken bij de bieb kan lenen dat dat juist goed is. Misschien dat dat helpt. Want het is wel zonde als hij het zo aan school hangt. Dan worden zijn verwachtingen niet vervuld ben ik bang.

Zonnebloem Hij weigert. ‘Dat ga ik niet doen, ik lees niet ineens beter als ik onder een tafel zit mama of op de wc.’

Maar dat is prima toch? Oudste vond leesbingo's ook maar gek. Ze proberen op een school natuurlijk van alles om kinderen te enthousiasmeren voor lezen, bij de een werkt het een en bij de ander het ander (en bij sommigen niks). Dat kun je ook zo aan N. uitleggen.

Vulpen Ja dit. Mijn oudste vond dit helemaal leuk en een doel op zich.

M niet die vindt het maar stom. Jammer wel want die moet juist wel oefenen 🤣 Maar goed ik lees gewoon elke avond 2-3 bladzijden met hem. En gisteren las hij in de auto ineens 10 bladzijden Donald Duck. Vind ik winnen.

Hopsatee Het is grappig hè, dat verschil tussen kinderen. Toen oudste kon lezen, las ze meteen elk weekeinde als ze wakker werd boekjes. Jongste kan ook lezen maar vindt het veel leuker om met haar knuffels te spelen en te tellen. Vanochtend ook:

Oudste: Kun je alsjeblieft daarmee ophouden? Ik ben net wakker...
                    Jongste: Wat? Staat er bij jou een acht? (ik had gezegd dat ze vanaf 8 uur naar haar zus mocht)
                    Oudste: Nee, er staat bij mij geen acht!
                    Jongste, bezorgd: Misschien is m'n wekker kapot... Er staat echt al héél lang een zeven.

Vulpen Jongste, bezorgd: Misschien is m'n wekker kapot... Er staat echt al héél lang een zeven.

🤣🤣🤣🤣🤣🤣