Vulpen We hadden het over wat jongste binnenkort zou kunnen trakteren. Jongste: 'OkΓ©... Ik weet dat ik in februari jarig ben. Maar, is het dan winter of is het lente?' Ze hoopte ijsjes te kunnen trakteren, vermoed ik π
Softbasegaming Vulpen groep 3? Zijn ze niet bezig met de seizoenen? Dochter vraagt ook steeds meer over de seizoenen en is erg bezig wie wanneer jarig is en welk seizoen het dan is π
Hopsatee L gaat af en toe op het potje. L met me mee naar de wc: Ohhhh mama grote plas gedaan! Goedzo mama (klappen) In de winkel mag L helpen Ik pak tomatenpuree en leg het in het karretje: Jaaaa goed hedaaan mama! (Klappen) Ik denk dat we iets te enthousiast op haar reageren als ze iets doet π€£
Vulpen Softbasegaming Nee het was echt in het kader van een 'wat ga je trakteren'-conversatie. Maar ze is wel ook erg bezig met welke maand het is en welke maand daarna komt en wie dan jarig is. Dat is ook superinteressant natuurlijk π
Rietjesbeker 'Mama, als je nou mijn keel open snijdt, kunnen we zien waarom ik een kriebel in mijn keel heb!' Dochter-van-zes is erg klaar met hoesten, geloof ik π±
Hopsatee L heeft thema ziek op de opvang. Ze kwam dus op de opvang naar me toe met zoβn ding om haar nek om naar je hart te luisteren. Dus ik: oh wat mooi wat heb je daar (niet verwacht dat ze zou zeggen wat het was) zegt ze: stethoscoop π€£ Ik bedoel, ze is 2. Stethoscoop. Hou op met me π€£
Toch6 Een, twee, drie, BIER! C lag helemaal dubbel om dr eigen, tranen in dr ogen van het lachen π€£
Toch6 Pas toen C aan boord was hebben ze dr "ik spreek een beetje Frans, duits" geleerd. Als wraak hebben wij dr thuis geleerd "ik spreek een beetje h a n s b u i s" (zo heet de matroos). Was ze vanmiddag aan het zingen. Hoor ik ineens er achter "en die zoent r i a n n e" (zijn vriendin) "oh dat is vies he" π€£
Toch6 Oh en vanmorgen had ze ook een mooieπ€£ Ik vertelde dat ik naar een winkel wilde voor een grote tafel in het nieuwe huis. Vlak daarna belde ze met papa en vroeg ze of hij ook een grote tafel wil. Papa zei nee. Na het bellen... "maar we gaan het wel doen he? Lekker pech voor papa" π
Zonnebloem Ik βZ, ik heb vandaag nog helemaal geen kus van je gehad!π±β Z staat bij de tuindeur en begint mij bedenkelijk aan te kijken terwijl hij met zijn bovenlichaam langzaam tegen het glas begint aan te leunen. βMaar gisteravond nog welβ Ik βJa maar niet vandaag!β Ik zie Z denken β (in het bekakt Goois) maar maar maar vanavond als ik naar bed ga welβ Ik βja maar niet nuβ¦β Z β AAAAAAAHHHHHH!!! ik ga buiten even schoonmakenππΌββοΈπ€₯β En het kind loopt zo de tuin in op zijn blote voeten. π
Zonnebloem N probeert een baan in elkaar te zetten, maar het lukt niet dus vraagt hij Z om hulp. Z krijgt het voor elkaar en zegt hardop : oh, ik ben slim!π πππ
Huggybird Wij waren bij vrienden op verjaardag visite en op de wc hing de Loesje scheurkalender. Ik dacht βeens kijken wat er bij mijn verjaardag staatβ ππππ Echt zo toepasselijk πππ
Rietjesbeker Ik had lippenstift op gedaan. Zoon-van-bijna-vier ziet het en reageert: 'oh, mooie lipjes mama!' β₯οΈ
Zonnebloem Ik moest stiekem zo lachen over de oplossing die N zelf had bedacht. Hij heeft last van het gedrag van kind X in de klas, hij vertelt dat hij graag goed wil kunnen luisteren naar de juf en dat dat soms niet gaat omdat hij onrust veroorzaakt. Zijn conclusie: ik denk dat X beter naar groep 1/2 kan dan zitten X en Y samen in één klas Y luistert namelijk ook nooit, dan kunnen ze daar samen niet luisteren. π€ Arme juf. π€£
Mamabeertje Dochter is samen met haar broertje en de pop aan het douchen. "Nee N. Nee! Zou jij het leuk vinden als ik dat bij jou deed? Nou zo'n baby'tje vindt dat ook niet leuk. Ja, ik weet dat het een pop is."
Softbasegaming Zoonvan2 mag in een winkel nergens aan zitten. Vandaag was ik met m aan het shoppen en hij werd echt boos. NIET AANKOMEN π‘π€
Rietjesbeker Vandaag vieren we het kinderfeestje van dochter-van-zes en ik zet de spullen alvast klaar. Dochter ziet het en roept uit 'oh, broertje, we worden vandaag verwend!' β₯οΈ
Rietjesbeker Vulpen cakejes versieren, masker kleuren, ik heb schmink en plak tattoos, koekhappen en verder zien we het wel. Edit, en als een onderdeel niet lukt omdat er vooral gespeeld wordt, slaan we m over π