Dahlia Wat wil je op het knutselwerkje voor papa hebben geschreven? Lieve papa Goedemorgen We hebben dit trotselijk voor jou gemaakt. I love you Grote kus ik en broertje 😍
Marshmallow Vanmiddag over een knuffel die zoon mee heeft genomen bij pappa vandaan. Ja mamma dan kan jij hier bij D. (de poes) blijven en dan ga ik in mijn bed met mijn poes (een Dikkie Dik knuffel) kletsen. Het was zo lief en ik dacht yes. Maar helaas toen we bij zijn bed kwamen werd de knuffel uit bed gegooid en ik moest blijven.
[verwijderd] De kinderen hebben het over verkleinwoorden en geven voorbeelden. Zoon: motor-motortje Dochter: oh dan is dat motortje zeker een mini-bike
[verwijderd] Femkes Zit zich af te vragen welke kippen geen eieren leggen... 😬🤐 Wat is het antwoord waarnaar je op zoek was?!
Femkes [verwijderd] het korte antwoord is mannetjes kippen. Er zat een heel verhaal voor dat mannetjes worden gegeten en vrouwtjes gebruikt worden voor andere vormen van voeding, kip: ei, koe: melk.
Dahlia Zoon was nog zijn plankje met de strijkkralen af aan het maken op de bso.Ondertussen klets ik wat met andere kinderen. Mam ik ga nu even mijn kralen strijken dus dan kan jij nog even kletsen met de andere kindjes hè, daarna gaan we naar huis 😂
[verwijderd] Femkes Oh. 😏 Mannetjes kippen bestaa in mijn beleving niet. Een kip is een vrouwtje; het mannetje is een haan. Vandaar dat ik het niet snapte.... (Ik zat nog te denken aan broedende kippen. Misschien dat die geen nieuwe eieren leggen. Maar dat was het enige wat ik kon verzinnen.)
Femkes [verwijderd] nee, klopt ook wel gevoelsmatig. Maar volgens mij is de soort de kip, het mannetje een haan en het vrouwtje een hen. Maar de meeste mensen duiden met kip het vrouwtje aan.
Toch6 Gisteravond: mama wil je lamp aan doen inne huishoek? Duurde even voor ik door had dat hij de speelkamer bedoelde waar hij aan het spelen was met zijn "baby". Op school is dat in de huishoek. Hij is 4x geweest en lijkt zo te groeien 😅
Dahlia Zoon 2 Jaar 3 mnd naar het bureau Mevrouw: Kijk eens hier F wat ik heb. Dat zijn mooie blokjes he?! F wijst aan -> blauwe, gele, rode 1 2 3 4 5 6 7 8 9 tiehieeen Gezicht van vrouw -> 😱 Wat kom je hier eigenlijk doen? 😂
SYRV Dochter (4) wil mij iedere avond voorlezen i.p.v. andersom. Ze wijst een plaatje aan met 4 boterhammen. Ze zegt; mama, vertel jij maar wat dit is. Ik doe alsof ik het niet weet. Ze zucht diep, lijkt wat geïrriteerd en zegt: “zeg mij maar na; Brood...ham! 😂
Cactusje Mama ik wil dat neefje komt logeren. Oké, waar moet hij slapen dan want we hebben geen logeerbed. Op zus haar bed. Waar moet zus slapen dan? Op zolder. Maar op zolder is toch ook geen bed? Nou en, ik wil zo graag dat neefje komt logeren😂
Tantetil Mick is ineens erg geïnteresseerd in mijn borsten. Onder de douche zit hij ze steeds te bekijken en te vergelijken met zijn eigen tepeltjes. Van de week zat hij ze weer eens goed te bekijken en vroeg town of er lijm onder zat, dat ze daarom zo bleven plakken 🤣
Toch6 Tantetil mijn peuter vond dst gisteren get leukste in de stad, mijn borsten kijken 🙈 (ik moest een beha passen)