Dahlia Vanmorgen reedt een auto mij kei hard voorbij in een gevaarlijke bocht en reed een auto zowat omver dus ik knikte in mijzelf al pff wat unne gek. Maar onder het inhalen springen de lampen aan voor de trein. Heb hem hardop uitgelachen ๐ Moest die nog remmen en de hele rit heeft die gewoon voor mij gereden. Gevaarlijk gedoe voor niks.
Robije J (5):Mama als ik een moedervlek heb heet het eigenlijk een kindjesvlek. Ik: hoe heet het bij papa dan? J: Een vadervlek Ik: en als je nou nog geen vader bent? J: ehm ehm, dan is het een jongetjesvlek.
[verwijderd] Toch6 Viel eigenlijk nog wel mee. Ik zeg vรฉรฉl verstandigere dingen waar ze nรญet naar luistert! ๐ Mijn interpretatie is dat ze het zelf even niet goed kon inschatten.
Sevenof9 Papa doet de boodschappen Papa kookt eten Kind staat in de keuken bij papa Kind loopt naar de woonkamer waar ik zit 'Sevenof9, hebben we ook guacamole bij het eten?' ๐๐๐
Dahlia Wat wil je op het knutselwerkje voor papa hebben geschreven? Lieve papa Goedemorgen We hebben dit trotselijk voor jou gemaakt. I love you Grote kus ik en broertje ๐
Marshmallow Vanmiddag over een knuffel die zoon mee heeft genomen bij pappa vandaan. Ja mamma dan kan jij hier bij D. (de poes) blijven en dan ga ik in mijn bed met mijn poes (een Dikkie Dik knuffel) kletsen. Het was zo lief en ik dacht yes. Maar helaas toen we bij zijn bed kwamen werd de knuffel uit bed gegooid en ik moest blijven.
[verwijderd] De kinderen hebben het over verkleinwoorden en geven voorbeelden. Zoon: motor-motortje Dochter: oh dan is dat motortje zeker een mini-bike
[verwijderd] Femkes Zit zich af te vragen welke kippen geen eieren leggen... ๐ฌ๐ค Wat is het antwoord waarnaar je op zoek was?!
Femkes [verwijderd] het korte antwoord is mannetjes kippen. Er zat een heel verhaal voor dat mannetjes worden gegeten en vrouwtjes gebruikt worden voor andere vormen van voeding, kip: ei, koe: melk.
Dahlia Zoon was nog zijn plankje met de strijkkralen af aan het maken op de bso.Ondertussen klets ik wat met andere kinderen. Mam ik ga nu even mijn kralen strijken dus dan kan jij nog even kletsen met de andere kindjes hรจ, daarna gaan we naar huis ๐
[verwijderd] Femkes Oh. ๐ Mannetjes kippen bestaa in mijn beleving niet. Een kip is een vrouwtje; het mannetje is een haan. Vandaar dat ik het niet snapte.... (Ik zat nog te denken aan broedende kippen. Misschien dat die geen nieuwe eieren leggen. Maar dat was het enige wat ik kon verzinnen.)
Femkes [verwijderd] nee, klopt ook wel gevoelsmatig. Maar volgens mij is de soort de kip, het mannetje een haan en het vrouwtje een hen. Maar de meeste mensen duiden met kip het vrouwtje aan.