Grappige uitspraken en situaties
Ik sta op vrijdagochtend in groep 5, een heerlijk klein clubje lieve kinderen. komt D van de wc af de klas binnen rennen, behoorlijk in paniek. Dikke tranen over zijn wangen, rood aangelopen en grote ogen. Er flitst door mij heen ‘wat kan er in hemels naam op de wc gebeurd zijn dat hij zo terug komt?!?’
Hij begon een warrig verhaal over vanmorgen, ingevlogen!! Ik snapte er niets van…. ‘Stop, haal even rustig adem D en leg me dan uit wat er is.’
Daar kwam het ‘juf, er is vanmorgen iets in mijn neus gevlogen, ik weet niet wat, en ik krijg het er niet meer uiuiuiuiuit!!!!’ Ik:’vanmorgen toen je naar school kwam?’ D ‘jaaaaa!!!’
Ik kijk in zijn neus en zie inderdaad iets wits achterin zijn rechter neusgat zitten
Ik heb hem meegenomen naar de wasbak, een papieren doekje gepakt en uitgelegd dat ik zijn linker neusgat dicht ga houden en hij flink moet snuiten. Nou dat deed hij! Ik zag er iets uitvliegen, hij ving het op in het papiertje en frommelde het snel op.
Dus ik zei ‘nou ben ik wel heeeeel nieuwsgierig wat er vanmorgen zo knap is geweest om precies in jouw neus te vliegen….. laat maar eens zien…’
Met enige tegenzin maakte hij het propje papier weer open en daar was zijn gummetje…..
Ik heb hem en de rest van de kinderen, die het hele tafereel ademloos hadden gevolgd, maar even uitgelegd dat iedereen wel eens iets onhandigs doet of overkomt maar dat je dat dan gewoon eerlijk mag vertellen.
Trees ik met een kleuter bij de huisarts met een kralenplank kraal in zijn neus….
Zijn ouders waren die dag beide in Amsterdam aan het werk en konden niet komen. Er was ook iets met de oppas waardoor zij niet kon dus toen ben ik maar gegaan. De kleuter vond het reuze gezellig hoor, met de juf op pad.
Een week later stak hij zijn vinger in de elektrische puntenslijper. Ik kreeg het gebrek en gilde door de klas ‘NEEEEE!!!!’ Daar schrok hij zo van dat hij terug trok. Mijn hemel dat kereltje heeft mij grijze haren bezorgd. ik hoorde later dat vingertjes te kort zijn om bij het mes te komen.
Haha hier zat er bij de oudste een stukje papier in zijn neus. Mijn man heeft het propje papier er met een pincet uit gekregen.
‘Mam de roze pincet is toch voor splinters?’
‘Nu ook voor propjes papier die in de neus worden gestopt’
Mijn jongste had een "edelsteen" in haar neus gestopt. Die moest ook naar het ziekenhuis.
Waar we al 2x waren geweest voor een zondagsarmpje. Dus we voelde ons wat bezwaard.
Wat dat betrft heb ik tot nog toe echt geluk gehad met mijn kinderen
Toch6
Mijn nichtjes was zeker een jaar of 10/11 toen ze een keer kneedgum in haar oor heeft gestopt.
Mamabeertje SSSSSSST
Mamabeertje heb dit niet gelezen
E heeft gisteren iets geknutseld voor haar vriendje, want ze is verliefd op hem. Toen ik vroeg wat ze vandaag aan wil naar school zei ze met een gelukzalige die met die bloemen want dat is liefde.
De trui met bloemen kon ik niet vinden dus vervolgens koos ze voor haar Bluey outfit want die heeft hartjes en dat is ook liefde.
Zo schattig die kleuter liefde.
Toch6 misschien zijn de jouwe wel laatbloeiers met kleine dingen in hun neus of oren stoppen.
- Bijgewerkt
Z mag geen Gvd zeggen van mij, dat doet hij ook nooit alleen nu zegt hij als iets niet lukt heel verzucht, God.
En nu sta ik schaakmat.
- Bijgewerkt
‘Nou Z!’
‘Mag ik niet de hele tijd God zeggen?’
‘Het zou fijn zijn als je dat inderdaad niet de hele tijd zegt wanneer iets niet lukt’
‘God God God God God God God God God’
Zonnebloem O wat erg Je moet hem een alternatief geven denk ik. Goeie grutjes of verdikkeme of lap zeg of zo.