Schuurpapier [verwijderd] Ik moet extra schoonmaken hierdoor. M'n koffie spoot letterlijk m'n mond uit ๐๐๐
Rietjesbeker Met dochter (2 jaar) in het speeltuintje in de buurt. Ik wil wel weer naar huis, dochter nog niet. Ik zeg tegen haar 'mama gaat naar huis, kom je mee?' Dochter: 'nee' 'nou, ik ga wel, je weet de weg naar huis?' (meestal komt ze dan snel aangerent) 'ja, doei mama!' en klimt op het speeltoestel. Sta je dan als moeder zijnde ๐ฎ
[verwijderd] Dochter (7) heeft een tekening gemaakt voor onze buurvrouw. Een oudere dame met slechte gezondheid, ze blijft dus binnen. Heeft dochter erbij geschreven: ik hoop dat u niet dood gaat Gelukkig vinden onze buren dit zelf hilarisch ๐
[verwijderd] M: in Australiรซ hebben ze echt mega grote spinnen, nog groter dan een vogelspin. Ik weet alleen niet meer hoe ze heten. F: nou als hij zo erg is zal het wel de Corona-spin zijn.
Dahlia F 2.5 jaar wilt niet slapen Ik gefrustreerd aan de trap: F nu is t klaar en ga slapen! F; Nee! Ikke niet slapen, ikke nu huilen hoor! Wheee wheee wheee (nep huil) Moest hard mijn best doen om niet te lachen ๐
Marshmallow Gisteren tijdens het wandelen zag ik een hommel. De eerste van de lente. Ik zeg dat tegen zoon. Ook dat ik vrijdag de eerste vlinders zag. Ziet hij een plastic fles liggen en zegt 'kijk mama daar ligt de eerste fles'. ๐
Deliana Zoon luistert niet.... Ook niet na 3x waarschuwen.... Ik: 'waarom moet ik nou weer boos worden en mijn stem verheffen???' Zoon: 'ja, dat vroeg ik me ook net af, mam' ๐๐
Uilenmama Dochter en ik zijn kaartjes aan het kleuren. Voor wie zijn deze? vraagt zij. Ik antwoord dat de kaarten voor oude mensen die eenzaam zijn. En ook zeldzaam? vraagt dochter
Rietjesbeker Man ligt op de bank, dochter loopt om de koffietafel: 'heitie, (waar) ben je?, heitie, beeeeen je?' Man reageert: 'hier' Dochter kijkt om en zegt verbaasd 'oh!' gevolgd door een schaterlach.
Nescio Mijn 2-jarige weet precies hoe ze de koffiemachine (Dolce Gusto) moet bedienen. Ze mag me helpen bij het koffiezetten maar was deze morgen nog even bezig, toen zag ik dat ze mijn kopje er al onder had gezet en het knopje had ingedrukt. Ze praatte tegen zichzelf 'Zo. Wachten tot oen (groen) is' (het knopje dus) 'En trekken...' (aan het hendeltje) 'Daar komt ie!' (toen de koffie eruit kwam) ๐ โค๏ธ
Tantetil Nescio ik krijg hier echt meteen de kriebels van....Ik ben zelfs met Mick nog huiverig bij heet water.
Miek89 Nescio mijn jongste helpt ook zo graag mee met de Senseo ๐ hij mag het apparaat dan aanzetten en het knopje indrukken als de koffiepad erin zit. En elke keer klapt hij in z'n handen en zegt, goed zo, grote jongen ๐
Nescio Tantetil ik blijf er ook altijd bij. Het is een eenvoudig machientje en ze heeft nooit de neiging gehad haar vinger onder de straal te steken of het kopje aan te raken. Maar ze schenkt ons ook heel graag thee in, wat nog heter is en lastiger (zware theepot). Dit uiteraard met begeleiding.
Pimpelmeesje Tantetil Blij dat jij het vroeg, wilde niet weer degene zijn die om verduidelijking van een post vraagt ๐คญ
Tantetil Nescio het kopje zou zo kunnen omvallen als ze net even wiebelt, het is zo gebeurt...maar je zal vast wel voorzichtig zijn. Heb beetje trauma van weekje brandwondencentrum vol kleintjes.
Nescio Miek89 zo schattig he. Ik weet ook niet goed waar de interesse van mijn jongste vandaan komt. Met de filterkoffie wilde ze al meehelpen door de koffie in het filter te scheppen en op het knopje te drukken. En nu met dat hendeltje bij de Dolce Gusto is ze helemaal om ๐
Mamabeertje Miek89 [verwijderd] Haha, hier ook een koffie zetter. Mijn zoontje (3) vind het ook geweldig. Ik denk dat als ik hem alleen met de laat met de senseo dat het prima voor elkaar komt. Hij spoelt ook heel trouw de houder af elke keer. Nu is alleen z'n grote zus thuis, dus die wil nu ook. Staan ze ruzie te maken over wie er koffie mag maken voor mama๐