Iets anders wat leuk kan zijn (andere keer dan vandaag want het is maar op bepaalde data): Een festival speciaal voor mensen met verstandelijke beperking. Funpop bijvoorbeeld. Maar ik vind er nog meer als ik Google op festival verstandelijk beperkten.
Daar zijn alle voorzieningen aanwezig.
Een gewoon uitje daar ga ik nog over nadenken.

• [verwijderd]

[verwijderd] dit ziet er echt heel leuk uit! Ook echt wat voor mijn dochter. Jammer dat het voor mij niet in de buurt ligt 😅

Veel plezier @Manque!

Slot Loevestein is misschien ook wel wat. Afgesloten en met verschillende ruimtes. Niks wat makkelijk kapot gaat. Het was juist wat dat betreft een vrij kaal museum.
    Vestingmuseum Naarden is ook tof. Veel buiten en geen kleine frutsels.
    Verder misschien een skate of bmx-park.

• Toch6 hebben hierop gereageerd.

Bloem Slot Loevestein is misschien ook wel wat

En dan bij mij op de koffie 😄

• [verwijderd]

[verwijderd] ik vind het ook superleuk maar mijn kinderen gaan regelmatig met school (krijgen jaarlijks een abonnement) dus die willen nooit meer met mij gaan 😥

Pit is ook een erg leuk museum wat helemaal is gericht op kinderen. Staan veel
      voertuigen en kinderen mogen ze aanraken. Het is binnen.

Continuüm is ook een echt experimenteermuseum. Ben er zelf niet geweest maar mijn kinderen wel. Het is binnen en kinderen mogen er van alles doen.

Prehistorisch dorp in Eindhoven is ook goed te doen. Niet te groot. Van alles te doen en te zien. Veel buiten.

Je zou ook met een museum kunnen overleggen natuurlijk.

• [verwijderd]

Sevenof9 Madurodam heeft lage hekjes met de huisjes er vlak achter. Daar stapt hij zo overheen en op denk ik. Lijkt mij geen goed idee.

[verwijderd] ja dat is waar. Lastig! Ik probeer mijn herinneringen af te gaan met plekken waar wij geweest zijn maar onthou niet alle details en of het dan wel of niet geschikt is. Maar @Manque moet ook zelf maar kijken wat wel en niet geschikt is van de suggesties.

Ik weet zo gauw niet een daadwerkelijke plek, maar misschien wel een activiteit die hij leuk zou kunnen vinden.
          Wij hadden vroeger een hectare weiland bij ons huis, maar het was natuurgrond. Het mocht daarom maar weinig gemaaid worden. In de zomer en de lente stond het gras altijd heel hoog, en wij vermaakten ons uren. We maakten tunnels door het gras, weggetjes en doolhoven, we deden verstoppertje.
          Of er gewoon doorheen rennen, ik heb daar zulke leuke herinneringen aan!

Misschien dat je zoontje zoiets ook leuk zou kunnen vinden? Bovendien is een weiland vaak omheind en kun jij als moeder staand in het gras hem gewoon volgen.

• [verwijderd]

Sevenof9 nee logisch. Ik kan me toevallig herinneren dat er lage hekjes zijn. En het is ook vaak druk, en het is ook te open trouwens.. hij kan overal heen rennen, tussendoor gaan, overheen gaan.

Als hij in een buggy zou zitten zou het wel heel gaaf zijn, er is super veel te zien.

Ik zat te denken aan een trampolinepark. Op een random dinsdagochtend zou het goed te doen zijn qua drukte?

Het watermuseum in Arnhem? Bijna alles mag aangeraakt worden, je kan met bootjes spelen in een watersysteem, je kunt door buizen heenkruipen, maar het blijft overzichtelijk.
            Het is er meestal niet zo druk en je kunt daarna uitgebreid wandelen in het Sonsbeek Park waarbij de steile tuin waarschijnlijk erg leuk is voor hem.

Het marechaussee museum in buren. Je mag binnen minder aanraken, maar je kunt wel allerlei kleren aandoen en buiten staan voertuigen waar je in kunt en uitgebreid kan spelen. Ook heel overzichtelijk.

• [verwijderd]

Manque Helaas is mijn tuin een uur of 7 rijden...

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Bloem hof van Eckberge valt helaas heel erg tegen momenteel. Ik heb hier al eens wat over geschreven op ZP. Toen was ik heel positief. Maar toen ik er onlangs was werkte die snoezelruimte maar amper, er was toen ook geen waterbed meer. Knopjes aan de muur werkten niet etc.

@Manque hoe is je zoon in een speeltuin? Het Land van Jan Klaassen is misschien ook nog een idee. Ze presenteren zichzelf als pretpark maar stel je daar niet teveel bij voor. Het is vooral een hele grote speeltuin, is dit jaar eindelijk opgeknapt. Er is een stukje met huisjes waar je op knoppen kunt drukken en dan doen de poppen achter het raam iets, en verder vooral heel veel om lekker op te spelen. Maar dat is dan weer meer voor het voorjaar o.i.d.

• Bloem hebben hierop gereageerd.

[verwijderd] Hè jammer. Ik dacht ik zoek eens verder. Was op zich wel blij verrast dat je ook dit soort voorzieningen hebt die je zelf kunt bezoeken. Dat wist ik niet.

[verwijderd] omdat alle gebouwtjes zo laag zijn en je over het hele terrein uit kunt kijken vond ik het juist heel overzichtelijk, maar ik weet niet of het dan alsnog te groot is.

• [verwijderd]

Bloem ja dat is wel echt heel leuk. Dat wist ik ook niet, kwam het een keer toevallig tegen. Van mij mag het op meer plekken zijn. Kinderen zonder een beperking vinden het vaak ook heel leuk.

• [verwijderd]

Sevenof9 het probleem is meer dat het te open is qua weggetjes en terrein. Er kunnen dingen kapot en hij kan 'ontsnappen'. Manque zal dan dus de hele tijd bezig zijn met haar zoon bij zich houden tot grote frustratie van beide.
                  Je kan hem (volgens mij) niet zomaar 'loslaten' zeg maar, tenzij je 100% weet dat hij (en de omgeving) veilig is. Ik herken dat een klein beetje in Robbie.

[verwijderd] ik snapte je al bij je eerste bericht hoor. Lijkt me een beetje overbodig om uitgebreid alle suggesties te bespreken.