[verwijderd] Je wordt door een hoop mensen toch gezien als zwak, ongedisciplineerd, onverstandig en bovenal: lelijk. Als je dat vaak genoeg hoort, blijft dat vanzelf hangen. Je moet stevig in je schoenen staan om je daar niets van aan te trekken... daarnaast is het lastiger kleding kopen, (vliegtuig)stoelen zitten te krap, je kunt bepaalde sporten niet meer doen (paardrijden bijvoorbeeld), ik raak snel buiten adem nu ik zo zwaar ben (maar dat is misschien persoonlijk) en daarnaast vind ik mezelf met dit gewicht ook gewoon niet mooi. Ik heb lelijke plooien, vlekken, een trillende buik, striemen. Ik wil zo helemaal niet zijn.
Nu probeer ik niet teveel te focussen op het stuk mooi/lelijk, of ik probeer mezelf mooi te maken met kleding, schoenen, make-up, sieraden. Ik doe mijn best om aandacht te hebben voor wie ik ben, niet voor hoe ik eruit zie. Maar ik denk niet dat ik ooit echt vrede kan sluiten met dit gewicht. Ik voel me niet bepaald mezelf op deze manier. Het is een soort van opgesloten zitten in het verkeerde lichaam en het is ook letterlijk oncomfortabel, want mijn vet zit me serieus in de weg.