Ik denk dat het heel goed is om jezelf te accepteren zoals je bent. De ene bouw is nou eenmaal de andere niet en dat ‘ieder pondje gaat door het mondje’ geloof ik al lang niet meer in. Ik geloof sowieso niet in op dieet zijn. Waar ik wel in geloof en blijf geloven, is sporten. En dan geen wandelen, fietsen of yoga. Daar val je gewoon niet echt van af en je verbranding word daar nou eenmaal niet van aan het werk gezet. Maar flink je in het zweet werken, door bijv HITT training, spieren opbouwen dmv krachttraining, daar verhoog je wel echt structureel je verbranding mee. Maar ja, leuk is anders. Vooral in het begin niet. Al zal nog steeds niet iedereen er een stokje van worden, maar dat hoeft ook helemaal niet. Zeker als vrouw is je lichaam toch geprogrammeerd om vet op te slaan, zeker naar mate je ouder word. Dus fit zijn en blijven is mijns inziens veel belangrijker dan een bepaald getal op de weegschaal.
Waar ik wel een beetje moeite mee heb zijn echt heel veel te zware mensen die zijn doorgeslagen in de body positief. En die dan met ver boven morbide overgewicht, nog steeds beweren gezond te zijn. Hoe vervelend het ook is, en inderdaad, BMI zegt niet alles. Maar als je tegen de 180 kilo weegt, dan ben je niet gezond. En uiterlijk is daarbij niet echt relevant, dan zou je voor je gezondheid toch wat moeten afvallen.