Rietjesbeker Ik heb ook een hele tijd me heel slecht gevoeld over mijn lichaam. Dat is na drie kinderen ook niet meer wat het was. Mijn buik is een uitgelubberd maanlandschap, ik zit onder de striemen op heupen, borsten, buik. En ik was een aantal jaar geleden ook wat aan de stevige kant (bmi tegen overgewicht aan). Ik was er ook best verdrietig over dat ik er zo gehavend uitzag.
Ik ben begonnen met inderdaad wat liever voor mezelf te zijn. En ik ben op een gegeven moment gaan sporten. Niet om af te vallen want dat interesseerde me niet zo. Maar ik wilde vooral sterker en fitter zijn. En dat werd ik ook! Dat heeft zo veel goed gedaan voor mijn zelfvertrouwen!
Alleen toen begon iedereen met opmerkingen. Van ow wat zie je er goed uit en je bent toch wel afgevallen! (Ik zie er naakt nog steeds niet uit maar ja dat weten ze niet natuurlijk) En later weer kritiek omdat ik teveel was afgevallen. Heel vermoeiend allemaal want nu vind ik uiterlijk wel weer belangrijker terwijl ik net zo goed bezig was. ☹️
Maar goed, lang verhaal. Advies; ga sporten. Echt, van weinig ga je je zo goed voelen als al die endorfines en wanneer je merkt dat je sterker en fitter bent geworden. Doet echt wonderen voor je zelfbeeld.