Ik had het vorige week goed gevoeld dat baby aan het indalen was 😃 mooi met hoofd omlaag en ook al vast dus kans op weer draaien naar stuit is minimaal.
Zo blij mee.

Nu nog even afwachten wat de gyn voor antwoord gaat geven. Qua bevalplan en vorige bevallingen ziet de vk geen probleem dat ze het zelf (poliklinisch) doen maar heb nou eenmaal de medische indicatie.

Yes! Heb al mail van de vk dat de gyn akkoord gaat met poliklinisch er van uitgaande dat er geen bijzonderheden bijkomen. Wel op 2 voorwaarden: ik moet bij binnenkomst aangemeld worden bij de gyn van dienst. En de ctg blijft in handen van het ziekenhuis.

Ctg wil ik liefst zo min mogelijk maar dat staat ook in bevalplan + dat kan ik blijven benoemen naar de vk. Heb er opzich wel vertrouwen in dat het niet onnodig lang moet en de vk me daarin steunt.

Morgen nog even terugmailen of de controles dan ook bij hun blijven en hoe het zit met de belinstructies, of dat ook naar hun verschuift nu als 1e contactpersoon.

• [verwijderd]

Toch6 Ik had het vorige week goed gevoeld dat baby aan het indalen was 😃 mooi met hoofd omlaag en ook al vast dus kans op weer draaien naar stuit is minimaal.

Dat zegt weinig hoor 😛 😇 Bij een eerste zwangerschap is de kans (erg) klein na week 37 of 38 (zoiets), maar voor nummer 2 en zeker voor nummer 3+ is draaien tot op het allerlaatste moment no big deal. Baby kan gewoon uit de indalen gaan en draaien als baby daar zin in heeft. Het heeft alle ruimte. Vast is niet vast voor de baby haha
      (mijn 3e baby ging met 40 weken uit de indaling en draaien. Ze lag al weken muurvast voor ons, maar dat was voor haar geen punt)

• Toch6 hebben hierop gereageerd.

[verwijderd] daarom de liggingsecho over 2 weken ook gewoon mog laten staan voor de kleine kans.

Toch6 Yes! Heb al mail van de vk dat de gyn akkoord gaat met poliklinisch er van uitgaande dat er geen bijzonderheden bijkomen. Wel op 2 voorwaarden: ik moet bij binnenkomst aangemeld worden bij de gyn van dienst. En de ctg blijft in handen van het ziekenhuis.

wat fijn! Ik vond het poliklinisch bevallen altijd heel fijn. Fijn met de verloskundige zelf, in mn eigen bubbel en fijn dat er back up op de achtergrond aanwezig is als het nodig is. Heb je CTG perse nodig in het ziekenhuis? Ik was ook medisch (maar eigenwijs en wilde niet medisch bevallen na nog al een heftige medische bevalling bij de 2de). maar hier had ik de deal gesloten dat ik alleen een nood infuus liet plaatsen bij binnenkomst, (dus alleen de naald) zodat er snel gehandeld kon worden mocht het nodig zijn. (risico op grote bloedingen) Maar de vk mocht gewoon met de dopler naar het hartje luisteren.

Waren je andere bevallingen altijd medisch?

Honkeytonk heb bij D een (spoed) keizersnee gehad dus altijd medisch geweest. Dat was ook gelijk de enige reden dat de rest medisch werd.
            Mbt ctg heb ik pas aan de vk gevraagd of het echt meerwaarde had of dat het was zodat "het personeel met de voeten op de balie me in de gaten kan houden". Maar ze zei dat ze vaak adhv de ctg ook kunnen zien hoe het litteken reageert op de weeën. Dat vind ik opzich een goede reden om ctg toch te accepteren, mits niet te lang en mét bewegingsvrijheid

• [verwijderd]

Toch6 ja slim. Zal je net zien dat deze mega eigenwijs is en gewoon gaat draaien weet je.
              En dan lekker in je slaap waardoor je het niet door hebt 🤓

[verwijderd] beter zorgt baby er voor dat ik niet alsnog medisch moet 😈

Toch6 Maar ze zei dat ze vaak adhv de ctg ook kunnen zien hoe het litteken reageert op de weeën. Dat vind ik opzich een goede reden om ctg toch te accepteren, mits niet te lang en mét bewegingsvrijheid

dat snap ik! Goed dat je dat ook nagevraagd heb. Ik ben ook niet anti ctg, maar inderdaad wel met goede reden. Bij mijn 2de zagen ze toen problemen en is de bevalling direct ingeleid, dus ik ben ook heel dankbaar voor het medium. Bij ons hebben ze tegenwoordig draadloze. Ik heb ze niet gehad nog, maar dat lijkt me een stuk prettiger.

Honkeytonk ja ik hoop dat die beschikbaar is maar die hebben ze niet veel zei de vk. Maar daar zou ik wel mee mogen douchen ook.

En anders moet ik maar gewoon heel snel bevallen zodat er geen tijd is voor de ctg 😝

een maand later

Toch6 van harte gefeliciteerd, wat een mooi meisje hebben jullie erbij ☺️🩷🩷

Toch6 ahh wat een droppie!! Van hartelijk gefeliciteerd met jullie mooie meisje!
                  Veel geluk gewenst 💕

Toch6 ohhhhh gefeliciteerd!!!! 🥰🥰🥰🥰 Wat een leuke naam!!! En wat een schatje 😍😍

Toch6 van harte gefeliciteerd!!!

Toch6 van harte gefeliciteerd met jullie kleine meisje 🥰 en wat een mooie namen heeft ze gekregen 😍

• [verwijderd]

Toch6 Van harte gefeliciteerd!!