Vanmorgen groeiecho gehad. Tov 20 weken echo mooi op dezelfde lijn doorgegroeid. Percentiel 63 of 67 (man zegt 63, ik dacht 67), past mooi in de lijn der verwachting tov de andere kinderen.
Klein beetje over de bevalling gehad, ze gaan in mdo met de gyn/ziekenhuis wat ze om de zoveel tijd hebben bespreken dat ik graag wil dat vk de bevalling doet zolang litteken enige indicatie blijft (ben medisch ivm keizersnee bij nr1).
En over ctg gehad, wat daarvan nu het voordeel is. Ik voel me echt beperkt als ik daardoor op mn rug op bed moet blijven liggen dus wilde weten of er meer achter zit dan weeΓ«n meten en hartslag en lekker makkelijkvoor hun vanaf de balie meekijken. Want weeΓ«n voel ik ook wel π€ͺ en hartslag kan met doppler. Maar op ctg kunnen ze vaak al eerder zien of het litteken een risico wordt/is. Dus gaan nog bespreken of optie draadloze ctg kan zodat ik wel kan bewegen en douchen. En als vk de bevalling mag doen is er nog een optie om korter maar vaker even ctg te doen, want die 30min van het ziekenhuis is altijd 100 jaar π€£
Wel blij dat ik nu weet dat ctg dus wel meer is dan "ze kunnen lekker vanaf hun balie zien hoe het gaat". Enerzijds is hoe meer vaginale bevallingen na keizersnee hoe kleiner het risico maar anderzijds ook hoe meer kinderen hoe slechter baarmoeder is dus meer risico. En waar dat kantelpunt zit verschilt per vrouw, nog niks over te zeggen nu.
Vk maakt zich er niet druk om want ik ben al 100x bevallen π€£ ze had iets met 100 vandaag. En een 6e kindje is ook niet abnormaal bij hun in de praktijk, al die refo's... π€ͺ
Geeft me rust dat deel al besproken is, deel besproken gaat worden met oa gyn en de rest nog aan bod komt.