Marshmallow Vulpen Linzen, bonen, kaas, kant en klare vleesvervangers (voor je dochter wel op het zout letten), ei... Oh dan komt het wel goed! Alleen eten we geen linzen, kan wel eens bonen proberen.
Vulpen Marshmallow Waarom geen linzen? Linzencurry is zo lekker, vind ik π Kikkererwten kun je ook nog proberen. Wij hebben bij bonen en kikkererwten wel altijd de gedroogde variant, moet je dan wel bijtijds laten wellen...
Sneeuwvlokjes Pimpelmeesje ik bestel ook altijd bij pit&pit alleen die grote plastic potten gaan me tegenstaan. Ik heb mijn hele voorraadkast al overgezet in die plastic potten; super overzichtelijk en heerlijk rustig en geordend maar nu ik niks meer heb om over te zetten vind ik het zo zonde om ze bij het plastic afval te gooien. Wat doe jij met die potten?
tupp Sneeuwvlokjes Kun je ze niet verkopen op Marktplaats ofzo? Ze lijken mij wel handig voor op de camping. π
Pimpelmeesje Sneeuwvlokjes ja het staat mij ook wel een beetje tegen, maar veel producten zou ik in de supermarkt in kleinere hoeveelheden in een plastic bakje kopen, dus netto net iets minder plastic denk ik.
Sevenof9 Marshmallow https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/service/vraag-en-antwoord/kinderen-en-jongeren/kan-mijn-kind-vegetarisch-eten-.aspx Er is echt heel veel informatie over te vinden! Hier even een linkje van het voedingscentrum.
Sevenof9 Vulpen Alleen een anekdotisch argument: mijn dochter eet alleen vlees op de crΓ¨che en ze is behoorlijk lang voor d'r leeftijd, daaruit leid ik af dat het prima gaat. We eten wel vis. Onze oudste is ook 1.74 en de langste van haar vriendinnengroep π al staat lang niet perse gelijk aan gezond natuurlijk.
Sneeuwvlokjes Pimpelmeesje ja ik kocht voorheen mijn noten bij de notenbar, in papieren zakjes. Dus deze plastic potten zijn voor mij nu een argument om daar niet meer te bestellen. Noten etc zijn verder inderdaad erg lekker, dus daar ligt het niet aan.
Sevenof9 Vulpen fruit, Alpro yoghurt, Alpro vla, waterijs, sorbetijs, vegan Cornetto, vegan magnums, vegan Ben & Jerry's enzovoort π.
Vulpen Sevenof9 Valt onder de enzovoorts nog iets anders wat niet-ijs is? Want daar houd ik niet zo van π
Pimpelmeesje Vulpen Ik heb ooit chocomousse gemaakt van aquafabia. Er zijn vrij veel zuivelvrije yoghurtsoorten, soms met dingen erin, stracciatella of vruchtjes.. zelf vullen met fruit en chocola enzo is ook lekker, ben geen toetjesmens maar als lunch is dat erg lekker π
Sevenof9 Vulpen nouja ik eet nooit toetjes, maar er zijn meerdere yoghurt en vla opties en je kunt zelf natuurlijk ook taarten gaan bakken enzo. Ik kan ook niet zo goed andere toetjes bedenken dan dit die niet-vegans eten? Kun je een voorbeeld geven wat je normaal eet?
Vulpen Pimpelmeesje Ik moet ook gewoon eens in de supermarkt kijken denk ik π En ik eet graag pap als ontbijt, wat voor melk zouden jullie daarbij aanraden als ik dat veganistisch zou willen maken?
Sevenof9 Vulpen het hangt erg van je smaak af, ik vind havermelk en sojamelk het lekkerst maar er zijn ook mensen die sojamelk vies vinden. Amandelmelk vind ik dan weer minder. Ik zou ook vooral verschillende merken uitproberen want er zit verschil in.
Pimpelmeesje Vulpen ik gebruik juist meestal amandelmelk. Laatst ook zelf cashew hazel melk gemaakt, was lekker voor chia pudding enzo (ik vind plantaardige melk nooit lekker om zo in een glas te drinken)
Torretjeee Voor mijn pap gebruik ik havermelk. En toetjes eten we niet maar voor tussendoor vind ik de kokos yoghurt lekker.