[verwijderd] Daarnaast merk ik ook aan mezelf dat het voelt alsof het iemand anders is overkomen.
Dat gevoel herken ik. Het klinkt soms zo bizar dat als ik alles zou neerzetten het voor mijn gevoel lijkt dat het nooit waar kan zijn. Terwijl het vroeger juist allemaal zo normaal voor mij was. Vervolgens denk ik dat het misschien niet echt is of dat het een ander is overkomen. Het voelt letterlijk als een ander leven.
weg
Aan de andere kant heb ik ook
contact, omdat ik haar ook haar kleinkinderen gun. Het enige lichtpuntje in haar leven. Al is het contact minimaal. Ook snap ik ergens wel waar ze vandaan komt. Ze heeft ook nare dingen meegemaakt, waardoor ze gevormd is. Ik vind dat geen excuus, maar ik kan mij deels wel in haar inleven. Ik kan de laatste jaren ook wel de positieve dingen zien die ze mij heeft bijgebracht. Het zijn er alleen niet zoveel ๐.
Ik vind het contact echter niet makkelijk. Het kost mij wel verdriet en frustratie. We zien elkaar denk ik 2x per jaar en tussendoor bellen en appen. Het is te overzien. Na elk contact ben weer van slag, maar meestal kan ik het een dag later wel van mij afzetten. Vroeger lukte mij dat niet en daarom was het contact verbreken de enige optie.