iMoeder Tot mijn eigen grote schande had ik dit jaar de hele ontwikkelaars conferentie gemist waar iOS 13 werd aangekondigd. Ik wist dat er in iOS 13 een donkere modus was en verder dus eigenlijk niks. Gisteren de update gedaan en ik ben enorm aangenaam verrast! Ontzettend veel verbeteringen en ik blijf nieuwe dingen ontdekken. De herinneringen app is heel handig geworden, een mail opstellen is enorm verbeterd, de agenda ziet er ook anders uit. Wat zijn jullie ervaringen tot nu toe?
[verwijderd] iMoeder ik heb nog nooit veranderingen bij updates opgemerkt 😬. Dat zal vast aan mij liggen 🙈
iMoeder [verwijderd] Normaal zoek ik van te voren helemaal uit wat er allemaal nieuw is. Vorig jaar vond ik iOS 12 niet zo heel bijzonder en heb ook niet heel veel echt gemerkt terwijl ik wel wist wat de verbeteringen waren. Dus ik had niet echt veel verwachtingen. Maar dit jaar ben ik echt onder de indruk, m’n hele telefoon voelt nieuw. Echt veel gave features! 😃 Even uit m’n hoofd; Whatsapp; heeft nu Nederlandse woordvoorspelling die heel aardig werkt. Naast smilies heb je nu een hele verzameling Memoji’s en Animoji’s die je helemaal kunt aanpassen. Super leuk! Het toetsenbord is veel handiger geworden. Smilies heeft nu een aparte knop waardoor je niet meer door je talen heen hoeft te togglen. Foto’s bewerken heeft echt veeeeeel meer mogelijkheden gekregen! De gezondheidsapp is helemaal veranderd en is heel cool geworden. Deze geeft me nu super veel data in combinatie met m’n Apple Watch. Je kunt zelf kiezen welke gegevens je in je overzicht als eerst ziet, door ze favoriet te maken. En daarnaast signaleert hij trends (bijv dat je meer stappen gezet hebt dan op dezelfde tijd gisteren, maar ook lange termijn). Je kunt er nu ook je cyclus in bijhouden met een mooie interface. Ik heb m’n Flo app meteen weg gekieperd want nu hoef ik m’n privacy niet meer onder de bus te gooien. Volgende update (13.1 dus), verwacht ik nieuwe smilies want dat is normaal altijd zo bij de .1 editie.
[verwijderd] iMoeder ik ga er eens op letten. Volgens mij moet ik deze update nog downloaden (ik durf het bijna niet te vragen, maar waar vind ik die, want kan het niet vinden 😬).
iMoeder Hahaha, ik ontdek weer iets. In Apple Music dit keer. Er zit nu een soort van karaoke optie op, waardoor je kunt meezingen. Linksonder zit een symbooltje; Als je daarop klikt krijg je dit: De tekst loopt precies goed met de muziek. 😃
Sneeuwvlok Ik zie dat 13.1 er is en ga hem nu installeren. Met de eerste versie ben ik altijd bang dat er veel buggs inzitten. Ben benieuwd! Ik had eigenlijk weinig verwachtingen maar ben nu wel nieuwsgierig 😊
Robije Owl ik moet ook even wennen. Heb wel het idee dat ik op dit toetsenbord beter typ. Maak minder fouten.
Madeliefje06 Ik wacht altijd weken met installeren, maar je maakt me nu wel nieuwsgierig! Laat hem het vannacht doen
Luuz Ik heb m net geïnstalleerd. Ik vind die rand met woordsuggesties onwijs irritant, maar misschien is dat een kwestie van wennen. de app opdrachten ga ik eens rustig bekijken. Ik denk dat me dit heel wat tijd kan schelen
iMoeder Hebben jullie ook allemaal meteen de donkere modus aangezet? Ik vind dat zo relaxed altijd. Zodra dat ergens op zit, zet ik het meteen aan.
[verwijderd] Luuz heel fijn, want ik word er helemaal gek van. Zo onrustig de hele tijd. Teveel prikkels, waardoor ik mij niet meer kan concentreren op wat ik wil zeggen. Dat donkere scherm heb ik weer uitgezet, want ik vond het qua zicht niet prettig.
Soturi Luuz Die had ik gelukkig ook al gevonden. Ik heb de donkere modus automatisch aan tussen zonsondergang en zonsopkomst. En op de andere momenten dus de lichte modus. Vind ik denk ik het fijnst.