[verwijderd] Schuurpapier hahaha als iets niet gelukt is zeg ik dat ik er niet mee overgekomen ben 😂
[verwijderd] Miepen= zeuren Puutje= plastic tas Boemel= stoptrein Sosso= hydrofiele doek Bekken=zoenen Klefbekken=tongzoenen
Sevenof9 [verwijderd] ik dacht dat miepen en bekken gewoon Nederlands waren, maar dan bekken een beetje een lomp woord 😛
[verwijderd] [verwijderd] Puutje= plastic tas Puutje wordt bij ons in huis standaard gebruikt. Net zoals buuts (broekzak/ jaszak enz).
Marshmallow Ik heb trouwens collega's (werk in Zwolle) die zeggen: Ik ben dat nodig/wij zijn dat nodig. Echt vreselijk vind ik dat. Het is 'Ik heb het nodig/we hebben het nodig'. Niet zijn!!!
Sevenof9 Marshmallow oh ja dat is zo vervelend! Ik woon nu 5 jaar in Overijssel en ik kan er maar niet aan wennen, het klinkt zo dom. Maar leuk dat je in Zwolle werkt, zin om een keer koffie te drinken ergens?
Luuz Marshmallow guilty!! Nu ik op een klantenservice werk en de hele dag met klanten spreek, heb ik het redelijk afgeleerd 😂
Hooyo-shimbir Tantetil hahaha een vriendin van mij zei: ik rij om 11 uur aan. Oké ik zat om 11 uur met thee en een opgeruimd huis. Bedoelde ze dat ze om 11 uur zou wegrijden. 😂
Rietjesbeker Wij doen hier ook deuren en ramen los ipv open. Maar goed, lokaal wordt vooral een andere taal (Fries) gesproken, dus ik weet niet zo goed in hoeverre het soms een andere zegswijze / vertaalfout / de taal zelf is.
[verwijderd] "Ik ben ermee klaar gekomen." Ergens een weg in vinden om ermee om te gaan. Vreselijke uitspraak vond ik dit als puber toen moeders het gebruikte.
Sevenof9 Wat ik ook apart vind: noorderlingen die overal ja tussen gooien. Ik ga ja naar de winkel om ijs te kopen ja.
Lumihiutale Sevenof9 Haha herkenbaar 😆 Ze zeggen hier in Groningen ook het woordje hoor nadat ze zich hebben voorgesteld: Ria hoor,Henk hoor. Dat vind ik zo raar klinken 🙈