[verwijderd] Als je geen inspraak hebt is er ook niks aan he 🙂 Wij hebben hier een project vanuit de gemeente, er moeten duurzame woningen komen en we hebben heel veel inspraak. Iedereen mag zelf kiezen wat voor huis hij wil (moet wel duurzaam zijn natuurlijk) en we hebben als bewonersgroep ook veel inspraak in hoe de wijk eruit komt te zien, de indeling van het openbaar groen enzovoort. De wijk is verdeeld in vier woonvelden en wij zitten op een woonveld waar veel tiny houses komen. Zoveel eigen grond als jullie vinden wij niet echt nodig. De kinderen kunnen ook gewoon in de wijk spelen waar straks geen auto's komen, er komt een algemene parkeerplaats aan het begin van de wijk. Ook zouden we dan praktisch naast twee speeltuinen wonen. Moestuin hebben we nu al samen met andere mensen, dus dat hoeft ook niet echt in onze eigen tuin. Kippen vinden we wel leuk en mijn vriend bedacht zich vandaag dat hij een hangbuikzwijn wil 😂 Ik weet niet hoe haalbaar dat is, maar dat zien we nog wel.
Bij ons project komt een gemeenschappelijke schuur die we delen met de andere tiny house bewoners. Daar komt waarschijnlijk een werkplaats, gereedschap en ook een wasruimte ([verwijderd] daar laten we dus de was drogen als we geen overkapping zouden hebben waar dat onder kan). Fietsenstalling zouden we ook delen met anderen.
Dan dus ons stuk grond: wij willen 200m2 kopen en een tiny house van tussen de 30 en 40m2 erop zetten. We willen 3 slaapkamers in het huis, óf 2 in het huis en nog een mini tiny house voor onze oudste waar zij kan slapen (dat lijkt me eigenlijk nog leuker maar weet niet of het haalbaar is). Verder vind ik het belangrijk dat wij een slaapkamer hebben waar je seks kan hebben zonder je hoofd te stoten en zonder bekeken te worden, dus geen open loft 😂
De kinderen moeten allebei hun eigen plekje hebben. Keuken willen we denk ik aan de kopse kant, omdat zo de ruimte niet zo smal lijkt. Verder dachten we aan een stuk aanrechtblad zonder kastjes eronder zodat je daar ook aan kan zitten, of een uitklaptafel. Bij Ikea hebben ze daar een paar van.
Ik denk dat we óf onze bank meenemen en verder geen stoelen, óf zelfs de bank ook niet meenemen zodat we meer ruimte hebben om te bewegen. Zitten kunnen we dan doen op de grond/kussens/meditatiekussens of op zo'n poef van bananenblad van de Ikea, neemt minder ruimte in en kun je ook opbergen in een kast of op elkaar stapelen. Zo is de ruimte wat flexibeler. Boven de keuken kan een loft komen, ik heb er een op internet gezien waar aan de zijkant ruimte is om te staan zodat je ook het bed normaal kan opmaken. En dan aan de andere kant van het huis beneden een badkamer en slaapkamer en daarboven ook nog een loft.
Bovenop willen we zonnepanelen, maar als er nog wat ruimte over is op het dak lijkt het me ook wel heel gaaf als je op het dak kan zitten. Op youtube zag ik een yogadocent die op het dak van haar tiny house yoga doet 😃 Je kon dan met een laddertje naar boven.
De trappen binnen lijkt me heel handig om er een te hebben met opslagruimte erin en aan de andere kant misschien een laddertje zodat we ruimte over houden.
Qua kleuren wil ik veel wit zodat het ruimer lijkt, gecombineerd met licht hout. Het lijkt me ook leuk om veel materiaal tweedehands bij elkaar te verzamelen, voor mij hoeft het allemaal niet nieuw. Dus keuken en badkamer van marktplaats vind ik prima 🙂
Wat heb jij voor ideeën allemaal? En bedenk jij het ook echt samen met je man? Ik merk dat mijn vriend niet zo veel eisend is. Welke kleuren enzovoort boeit hem allemaal niet, als ik het hele huis zachtroze wil verven vindt hij dat ook best. Zijn enige eisen zijn geloof ik dat hij een plek heeft om te zitten en om te slapen en een computer waar hij aan kan schrijven.