Ik ga deze even uppen, want ik kan wel wat advies gebruiken 😬
Ik heb vorige week contact met haar gehad (zie biechttopic) en ik heb net een reactie ontvangen. Ze wil er nog even over nadenken en komt er later op terug. In principe prima, maar dat werd gevolgd door het verzoek of mijn ex zaterdagochtend langs kan komen voor de verjaardag van F om een cadeautje te komen brengen.
Eerlijk, ik zit daar totaal niet op te wachten. Hij heeft de moeite niet eens genomen bij de bevalling te zijn, dus rot lekker op. Gewoon zoals we verjaardagen altijd vieren, hij mag een week later. Ik zit niet te wachten op nog meer stress, gezien we een druk weekend hebben.
Daarnaast heb ik er ook geen zin in dat zij zich met de omgang gaat bemoeien.
Maar, F zal het wel leuk vinden als hij even komt..
Een deel van mij zegt dat zolang F niet weet dat het überhaupt een optie is, er niks aan de hand is.
Maar er zit ook een deel in me wat het gevoel heeft alsof ze me uit probeert te testen. Kan niet helemaal plaatsen waar dat gevoel vandaan komt, en dat brengt me even aan het twijfelen.
Als ik nee zeg, maakt me dat die egoïstische persoon die haar eigen shit boven het geluk van mijn kind zet. Dan bevestig ik dat hele rancuneuze ex verhaal.
Maar als ik ja zeg, kan ik dealen met mijn ex op een dag die ik gewoon voor ons wil houden.
Ik heb gezegd er morgenvroeg op terug te komen, dus voor die tijd moet ik bedenken hoe ik dat ga aanpakken. Of nouja, hoe ik ga verwoorden dat hij gewoon niet welkom is zonder over te komen als het egoïstische kreng wat ik in dit geval gewoon ben.
Hebben jullie ideeën?