Bob_Ross absoluut! En daarbij helpt het dat het hier best vaak misgaat, want daardoor is loslaten nog makkelijker. Klinkt heel tegenstrijdig, maar je ervaart hierdoor dat niks onoverkomelijk is en de wereld nog sterks door draait.
Ik denk ook dat als je het niet loslaat en krampachtig de controle probeert te houden, dat de verdeling alleen maar schever wordt. Je moet de ander ook de kans geven om het te doen: het te leren en fouten te maken.
Ik maak nu ook veel fouten en dat doe ik ook niet expres. Ik ga er vanuit dat als hij een fout maakt dat het ook niet bewust is. Het heeft geen zin om dan pissig op elkaar te worden. Belangrijkste is hoe je het vervolgens herstelt.
ββ
Overigens laat ik de kinderen al jaren hun eigen spullen pakken voor een vakantie, maar die controleer ik wel. Vooral toen ze klein waren, waren barbiepoppen en mooie feestjurken belangrijker dan ondergoed, sokken en tandenborstels π
. Door het elke keer samen te pakken (de laatste jaren pakken ze het wel alleen) en samen te controleren, gaat het nu bijna altijd goed. Scheelt ons een hoop werk.