Vulpen Maar soms is het toch aardig om te doen, en jaren '50 is toch alweer een stuk recenter dan de jaren '20...
Dit familielid is net 60 en mijn moeder is eind 60. Het is niet dat ze hoogbejaard zijn.
Van de ‘verkeerde kant zijn’ was bij ons vroeger thuis ook een gevleugelde uitspraak. Ze had meerdere homoseksuele vrienden en het was dus niet dat ze het echt als verkeerd zag. Ook deze uitspraak was niet rot bedoeld, maar vooral onnadenkend en vanuit gewoonte.
Mijn oma spande trouwens wel de kroon. Haar lievelingsneefje kwam kort na zijn harttransplantatie uit de kast. Ivm haar geloof kon dat eigenlijk niet, maar ze had hier een oplossing voor bedacht. Haar theorie was dat hij waarschijnlijk het hart van een vrouw had gekregen en daarom viel hij nu op mannen 😅. Toen ik haar mijn vriendin voorstelde, was de verklaring dat ik niet was opgegroeid met een vader en daardoor kon ik er ook niks aan doen. Zij kwam ook uit de jaren ‘20 en ik kon het haar niet kwalijk nemen. Ze heeft ook nooit gemeen gedaan of iemand buitengesloten. Alleen ze had vanuit de kerk geleerd dat dit een doodzonde was en ze was echt doodsbang dat wij in de hel zouden belanden. Vandaar dat ze een verklaring verzon, zodat ze minder bang voor ons hoefde te zijn.