[verwijderd] vgz sluit als enige zorgverzekeraar maar beperkt contracten af met nieuwe psychologische hulpverleners, ondanks dat je als zorgverlener wel aan de voorwaarden voldoet. Idem met fysiotherapeuten. Andere verzekeraars hanteren juist het beleid dat ze zoveel mogelijk een contract willen aangaan met zorgverleners. Voor vgz een manier om te besparen en daardoor zijn ze goedkoper.
Zolang je maar bij een grote instelling zit, die al langer bestaat, dan zit je meestal wel goed. Bij kleine praktijken kan dit een probleem zijn. Of ze krijgen geen contract of zeggen het op. Als je zekerheid wil moet je een restitutiepolis afsluiten, dan maakt het niet meer uit of er wel of niet een contract is. Echter zijn deze polissen weer duurder. Dat is natuurlijk altijd nog een optie mocht de nood aan de man komen.
Ik sluit er in ieder geval nooit meer een verzekering af. In mijn praktijk stonden tegen 1 klacht van een willekeurige andere verzekeraar ongeveer 10 klachten van vgz. Dan betaal ik maar een tientje meer per maand elders. Denk trouwens dat ze mij als klant ook graag kwijt willen 😉.