• [verwijderd]

Bloem dat denk ik ook, maar ik vraag mij af welke taken het verschil maken. Mijn man regelt namelijk ook veel.

• [verwijderd]

Honkeytonk dat vind ik dus ook. Wij werken beiden evenveel, maar ik denk dat dit meer uitzondering dan de regel is.

Mijn man heeft nog de volledige (mentale) last van zijn meer-dan-fulltime baan, ik werk niet; daardoor vind ik de vergelijking al heel scheef, natuurlijk doe ik meer in/om het huis en regel ik meer voor de kinderen.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Vulpen ze willen met de data van de test volgens mij een vervolgartikel schrijven? Ik gok zo dan de conclusie dan hetzelfde blijft. Het zal het beeld alleen maar meer bevestigen als verplichte activiteiten buitenshuis, zoals werk niet worden meegenomen. Hebben sommige vrouwen weer nieuwe munitie om te mopperen dat ze alles alleen moeten doen en de mannen dat ze het toch nooit goed doen in de ogen van de vrouwen. Oftewel heel veel zielige slachtoffers.

Sorry, volgens mij ben ik een beetje cynisch 😬.

[verwijderd] interessant punt, ik kan me daar in vinden. Wat zou jij een interessanter oogpunt vinden in deze discussie? Welke invalshoek zou je kiezen voor zo'n artikel?

Ik ben zo nieuwsgierig omdat de krant waarvoor ik werk zo'n test wil overnemen, om er ook een artikel voor te schrijven, maar dan voor Vlaanderen 🙈

Vulpen Leuk artikel!

De oplossing ligt dus niet alleen bij specifieke koppels die hun gedrag moeten aanpassen. Wij als samenleving moeten anders gaan denken over zorgtaken, werk en gendernormen. Of zoals Lockman van haar therapeut te horen kreeg: ‘Onze manier van leven matcht onze relatief nieuwe idealen nog niet.’

Werk aan de winkel, mensen! 💪 💪 💪

Het is jammer dat je geen percentages eraan kan hangen. Want we doen wel veel samen,
      maar ik pak bv vaker de stofzuiger, ik wacht ook echt wel eens op een monteur, maar Mn man vaker. Zo is het met meerdere dingen zo.

• [verwijderd]

Ysabella

Haha hier bij mijn ex was het dat hij de vuilniszakken deed wegbrengen en oud papier ...

• [verwijderd]

Van mijn exman en mij.. duidelijk waarom we gescheiden zijn😉 ( nee hoor geintje was niet alleen dit😉)

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Nescio misschien mate van tevredenheid over de verdeling? En waarom je wel/ niet tevreden bent. En of deze mate van tevredenheid overeenkomt tussen beide partners of grote verschillen laat zien? Ik ben nu heel tevreden met de verdeling. Als ik fulltime zou werken en mijn man niet, dan zou ik absoluut niet tevreden zijn en het oneerlijk verdeeld vinden. Wellicht dat hij er dan wel heel tevreden over zou zijn of juist niet, omdat ik hem niet de ruimte geef om zaken op te pakken bijv.? Verschil in mate van tevredenheid geeft misschien motivatie om tot verandering te komen?

Leuke vraag trouwens. Ik ga er nog even verder over nadenken.

Hoe het werk verdeelt is mis ik ook ja.
      Man is er 5 dagen niet dus logisch dat dan alles bij mij ligt.
      Maar ik hoef niet de deur uit om te werken.

Aan boord doet hij wel meer in het huishouden dan thuis. Maar niet de grote klussen als badkamer soppen.

Wel kinderen op bed leggen maar gesprekken op school zijn nooit in het weekend dus lukt hem niet (en ga toch t liefste zelf)

Wij hadden 52 om 48... wel lastige vragen vond ik het. Mijn man stofzuigt, maar wel pas na enig aandringen van mij... hij koopt weleens kadootjes voor kinderfeestjes, maar alleen als ik eerst de moeder van de jarige app wat de kadowensen zijn....

Ik weet vaak niet waar mijn man is overdag, omdat hij klanten door heel Nederland bezoekt en ik kan niet onthouden hoe al die bedrijven heten en waar ze zitten. Wat dat betreft is maar 1 vraag interessant: “ga je vandaag op tijd zijn om de kinderen te halen?” 😬

Nescio Ik zou inderdaad er wel voor zorgen dat je in de test kan zeggen of je werkt en zo ja hoeveel etc.
      In mijn geval is het heel logisch dat ik het allemaal regel want ik ben thuis.
      Maar bv schoolrapport gesprek plan ik maar hij gaat wel mee als dat zo valt te plannen.
      Ik mis eigenlijk een schuifknop van 0-100% waarin je zegt van partner doet dit 80% of jijzelf. Dan hoeft de samen knop ook eigenlijk niet meer maar klinkt misschien nog wel lief 😉

Meca @Nescio ja die procentenverdeling

Of ik - meeste ik - samen - meeste hij - hij

Het meeste is nou eenmaal niet 50/50 of 100/0

Ysabella de mijne 18% omdat hij het vuilnis doet(nadat ik dat 100x gevraagd heb, en midden in het zicht zet en nogmaals 100x vraag. Doodvermoeiend.)

En omdat hij grotendeels de financiën doet, zowat alles automatisch en de rest moet ik ook een aantsl keer aangeven😬😬😬

Hier is mijn man thuis met de kinderen en ik werk 40 uur per week. Onze praktische verdeling is 68 man en 32 voor mij. Mentale belasting 47 voor man en 53 voor mij, maar de mentale belasting is niet echt representatief aangezien we aangaven dat mijn man bepaalde zaken regelt, maar dat doet hij 9 van de 10 keer pas na 100 keer eraan helpen herinneren van mij.

We hebben het overigens samen ingevuld.

Ik denk trouwens dat de het onderzoek veel correcter zou zijn als zaken buiten het gezinsleven ook in rekening gebracht worden, samen met de tevredenheid van de partners over alle verschillende aspecten.

Voor ons geeft het wel een interessant beeld omdat ik meer werk, meer reistijd heb en toch ook meer thuis doe en meer mentale belasting heb. En daar loop ik dus vooral tegenaan.
        En uiteindelijk gaat het er ook nog om, wat is je draagkracht? Zelfs als het compleet gelijk is verdeeld, als de een minder draagkracht heeft dan de ander, dan is het toch niet gelijk verdeeld.

[verwijderd] het lastige in deze is toch ook wel het kip of ei probleem. Werken mannen meer en doen ze daarom minder in het huishouden of werken vrouwen minder omdat ze ook de fysieke, maar zeker de mentale belasting van huis hebben?
        En ook, hoe reageren we daar als samenleving op? Mijn huis is ontzettend rommelig, ik heb het gevoel dat ik daar meer op word aangekeken dan mijn man. Net als ongekamde haren bij de kinderen of ongestreken kleding. En uit sommige reacties hier of op zp weet ik aardig zeker dat dat gevoel niet alleen in mijn hoofd zit, maar dat mensen dat ook zo zien. Dat verhoogt de mentale belasting voor vrouwen ook.