Mijn man gaat vanavond de rest invullen. Ben benieuwd!

• [verwijderd]

Bloem Nee, dat is helaas niet mogelijk.

En nu ga ik de berichten terugzoeken😂👌

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Dit komt er bij mij uit. De verdeling is min of meer gelijk, maar waardoor wordt dan het verschil in mentale belasting door veroorzaakt? Wie weet dit? Daarnaast lijkt het mij ook heel afhankelijk wie meer werkt. Dat is bij ons ongeveer gelijk en dat verklaart natuurlijk ook een meer gelijke verdeling. Mentale belasting door werk wordt bijv. niet meegenomen in deze verdeling. Ik vind dat wel een wat vertekend beeld geven.

[verwijderd] Misschien het verschil in klussen die je doet en waar je dan vanaf bent tov regelzaken waar je langer mee bezig bent.

[verwijderd] Mentale belasting door werk wordt bijv. niet meegenomen in deze verdeling. Ik vind dat wel een wat vertekend beeld geven.

Maar daar gaat het niet over in deze test, het gaat over alles waar je als gezin werk aan hebt. En wat een eerlijke verdeling is, moet je vervolgens met z'n tweeën bepalen. Logisch dat een thuisblijfmoeder een grotere mentale last draagt, immers. Maar bij 100% kan ik me weinig voorstellen, lijkt me dat je partner dan nauwelijks betrokken is. Sowieso, die vraag of je weet waar iedereen is, de gedachte dat ik dat niet zou weten vind ik echt absurd🙃

Ik heb de test gedaan maar vind de test niet helemaal.eerlijk. op huishoudelijke taken kwamen we op 50/50 en met kinderen erbij op 70/30, en mentale belasting zelfs 90/10. Maar ja, mijn man heeft een eigen bedrijf en werkt het dubbele van mijn werkuren. De mentale belasting met zijn bedrijf is vele malen hoger dan mijn werk. Ik denk heel errlrij als werk meegenomen wordt dat we 50/50 hebben en misschien ervaart hij wel meer mentale belasting.

Vind de test dus alleen representatief als beidde partners evenveel werken en mentaal even zwaar werk hebben.

• [verwijderd]

Vulpen ik weet dat het niet primair hier overgaat, maar het wordt daardoor al snel een oneerlijke discussie. Ze willen hier een artikel over schrijven, maar naar mijn mening kun je hier pas echte conclusies aan verbinden als je ook de werkverdeling en eventueel andere taken weet, zoals vrijwilligerswerk en mantelzorg. Ik vind het anders zo nietszeggend 😬. Conclusie wordt straks: vrouwen hebben meer huishoudelijke taken ‘surprise surprise’.

Mijn man heeft het ook ingevuld. We zijn het grotendeels met elkaar eens.

• Vulpen hebben hierop gereageerd.

Alleen omdat mijn man de tuin en het financiële gebeuren regelt Ohja en wij zo ongeveer om en om de vaatwasser uitruimen scoort hij 26%. Die mannen hebben het zo zwaar. 😆

• [verwijderd]

Bloem dat denk ik ook, maar ik vraag mij af welke taken het verschil maken. Mijn man regelt namelijk ook veel.

• [verwijderd]

Honkeytonk dat vind ik dus ook. Wij werken beiden evenveel, maar ik denk dat dit meer uitzondering dan de regel is.

Mijn man heeft nog de volledige (mentale) last van zijn meer-dan-fulltime baan, ik werk niet; daardoor vind ik de vergelijking al heel scheef, natuurlijk doe ik meer in/om het huis en regel ik meer voor de kinderen.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Vulpen ze willen met de data van de test volgens mij een vervolgartikel schrijven? Ik gok zo dan de conclusie dan hetzelfde blijft. Het zal het beeld alleen maar meer bevestigen als verplichte activiteiten buitenshuis, zoals werk niet worden meegenomen. Hebben sommige vrouwen weer nieuwe munitie om te mopperen dat ze alles alleen moeten doen en de mannen dat ze het toch nooit goed doen in de ogen van de vrouwen. Oftewel heel veel zielige slachtoffers.

Sorry, volgens mij ben ik een beetje cynisch 😬.

[verwijderd] interessant punt, ik kan me daar in vinden. Wat zou jij een interessanter oogpunt vinden in deze discussie? Welke invalshoek zou je kiezen voor zo'n artikel?

Ik ben zo nieuwsgierig omdat de krant waarvoor ik werk zo'n test wil overnemen, om er ook een artikel voor te schrijven, maar dan voor Vlaanderen 🙈

Vulpen Leuk artikel!

De oplossing ligt dus niet alleen bij specifieke koppels die hun gedrag moeten aanpassen. Wij als samenleving moeten anders gaan denken over zorgtaken, werk en gendernormen. Of zoals Lockman van haar therapeut te horen kreeg: ‘Onze manier van leven matcht onze relatief nieuwe idealen nog niet.’

Werk aan de winkel, mensen! 💪 💪 💪

Het is jammer dat je geen percentages eraan kan hangen. Want we doen wel veel samen,
                  maar ik pak bv vaker de stofzuiger, ik wacht ook echt wel eens op een monteur, maar Mn man vaker. Zo is het met meerdere dingen zo.

• [verwijderd]

Ysabella

Haha hier bij mijn ex was het dat hij de vuilniszakken deed wegbrengen en oud papier ...