Tantetil nou das super mooi, volgende maand kan hij weer aan de slag!
Verdeling mentale last tussen partners
Ik herken dit dus allemaal echt niet. Dat mannen niks zien. Althans mijn man ziet altijd alles tot in den treuren, hij is zo perfectionistisch dat hij niet zoveel mag doen in huis anders is hij de hele dag bezig met het huishouden. De verdeling hier in huis is 80% voor mij en 20% mijn man. Hij doet de tuin, ramen lappen, financiën, containers aan de straat zetten en de kattenbakken. En als ik hem iets vraag doet hij het gelijk. Ik moet het tegenwoordig wel vragen, maar dat is een afspraak die wij samen gemaakt hebben.
Ik moet wel zeggen dat wij in dit soort dingen ouderwets zijn en dat past wel bij ons.
Ysabella Dat is dan toch ook helemaal prima. Zeker als je samen afspraken er over hebt gemaakt. Dat hebben wij niet bewust gekozen. En ik ben er duidelijk niet blij mee. Wij werken beiden fulltime. En als dan de verdeling scheef is dan is dat gewoon niet eerlijk. Want ik hou minder tijd over voor dingen voor mezelf. En het is mentaal ook heel vermoeid. Steeds alles moeten doen en onthouden en regelen. Dat in combinatie met het hele coronagebeuren
En als het dan erkend werd en er een bedankje voor vanaf kon, dan voelde het wel anders. Maar het is voor hem gewoon normaal (geworden) lijkt het.
Voorheen pasten mijn ouders hier op en dat is dus sinds maart niet meer. Zij deden veel in het ontlasten door bijv in huis dingen te doen en de kinderen naar de sport brengen of koken of zo. Dat scheelde voor ons heel veel. En het werk leverde mij toen veel energie op. Maar nu echt niet. Het kost mij veel kruim om in deze tijd thuiswerk te doen. Dus ja.... het is gewoon een combi van van alles wat.
[verwijderd] haha nee hij had gister schilderij opgehangen...ik heb vanochtend maar alles bij de deur gezet.
[verwijderd]
- Bijgewerkt
Ik ben net als @June heel blij met mijn man. Behalve dat hij boodschappenlijstjes voor mij maakt met spullen die (bijna) op zijn en de financiën regelt, vult hij vaker de koffie, theezakjes en wc-rollen aan dan ik, ruimt hij elke dag de vaatwasser uit, heeft hij de laatste maand denk ik meer kleine afwasjes tussendoor gedaan als ik, als de wasmachine klaar is met draaien en hij loopt er langs, dan hangt ie hem op en hij zal ook gerust zelf een was in de machine stoppen. En als ik hem vraag om iets te doen, zoals de wc's schoonmaken of de tafel te dekken, doet hij het altijd. Ik hou inderdaad wel meer de planning van het gezin bij en regel dat dingen draaien, maar ik heb wel echt een partner en niet een extra kind.
Hopsatee tot in de eeuwigheid denk ik.
Maar ik moet er wel bij zeggen dat hij meestal kookt, omdat ik daar echt nooit zin in heb.
De financiën doe ik trouwens ook, maar dat heeft er ook mee te maken dat ik de controle daarover wil hebben. Gaat mij echt niet gebeuren dat alles in de soep loopt en ik van niks weet.
Ik heb hem er dus op aangesproken dat hij ging wandelen toen ik boodschappen was gaan doen en dat hij totaal niet na is gegaan of ik het wel redde om mini op te halen. Zijn antwoord: ik ging ervan uit dat je wel appte als je het niet redde. Hij vindt het echt geen issue dat dat betekent dat ik er dus weer achteraan moet ipv dat hij zelf iets oppakt.
Rietjesbeker nou ik moet eerlijk zeggen dat als ik dit topic zo lees ik het idd niet zo erg vind om alleen te zijn
Marshmallow ik denk wel eens dat ik in mijn ideale relatie allebei een eigen huis zou willen. Mag naast elkaar, maar wel elk onze eigen ruimte. Maar dat is financieel niet te doen en ik denk ook dat ik mijn man echt zou kwetsen met dat idee.
[verwijderd]
Rietjesbeker Maar het is toch ook ongezellig? Dan begeef je je ook niet automatisch in dezelfde ruimten, waardoor je elkaar steeds automatisch tegenkomt. 's Avonds als het rustig is lekker met elkaar op de bank een film kijken, of de een aan het lezen en de ander aan het hobbyen enzo... Ik zou dat echt enorm missen!
- Bijgewerkt
Rietjesbeker oh ik denk dat mijn man en ik dat ook wel zouden kunnen of dat het bij ons zou passen. Nooit over nagedacht eigenlijk. We zouden het nu allebei denk ik niet willen, we hebben in de loop der tijd geleerd om elkaar erg veel ruimte te geven in wat we willen doen en hoe we zijn. En het is nu erg fijn thuis.
[verwijderd] het is natuurlijk maar net waar jij waarde aan hecht in een relatie. Ik ben altijd erg blij als mijn man ‘s avonds zijn mond dicht houd op de bank en vaak ga ik al heel vroeg op bed liggen. Mijn man is precies het zelfde, die zoekt ook de ruimte op om alleen te zijn. En we houden ontzettend veel van elkaar, mede omdat wij elkaar de ruimte geven. Ik zei gister nog als we 85 zijn hoop ik samen met jou in een verzorgingshuis te wonen en dat we dan tegen elkaar kunnen zeggen dat we het goed hebben gehad samen.
- Bijgewerkt
[verwijderd] Maar het een sluit het ander toch niet uit...? Je mag dan toch nog wel bij elkaar op bezoek komen? Alleen poetst ieder z'n eigen wc's en doet z'n eigen boodschappen en regelt z'n eigen verzekeringen. En als er dan wat op is, mag je niet bij de ander gaan klagen.
't Zou niks voor mij zijn trouwens. Ik vind alles nu al zo veel werk, terwijl mijn vrouw ook superveel doet, het idee dat ik dat dan óók nog zou moeten, mij niet gezien. Naast dat het niet goed is voor het klimaat om allemaal maar apart te gaan wonen. En dat ik het gezellig vind om bij haar te wonen. En ik zou continu bang zijn voor inbrekers en zo.
[verwijderd]
Ysabella O, maar we praten dan niet per se met elkaar hoor! We kunnen juist de hele avond stil zijn. Maar de nabijheid van de ander geeft tóch een fijn gevoel. Net als dat het leuk is om de ander plezier te zien hebben met zijn hobby. Wij zoeken ook wel heel erg de ruimte, m.n. mijn man. Maar toch vindt hij het dan fijn dat ik samen met hem in de huiskamer ben.
Rietjesbeker op Viva loopt een topic daarover. Heeeeeeel veel mensen zouden helemaal niet samen willen wonen.
In het geval van een nieuwe relatie (hopelijk niet nodig natuurlijk) weet ik ook niet of ik nog we zou gaan samen wonen.
Honkeytonk nou ja wij gaan niet apart wonen hoor! Maar stel dat mijn huwelijk eindigt en ik krijg een nieuwe relatie... dan duurt het wat mij betreft sowieso heeeeeeeel lang voordat ik zou gaan samen wonen en misschien wel helemaal nooit
Maar ik snap best wel dat er mensen zijn die liever lat-ten dan samen wonen. Zie alleen dit topic al
Honkeytonk maar hoezo zou je de dag niet door kunnen spreken als je niet samen woont? En hoezo zou je niet ‘s avonds kunnen vrijen in bed en samen wakker kunnen worden? Het hoeft toch niet elke dag?
Misschien sta ik er wat anders in omdat mijn man sowieso door zijn werk altijd vrij weinig thuis is en op de gekste momenten weg is. Wij worden bijvoorbeeld nooit samen wakker en gaan bijna nooit tegelijkertijd naar bed, bespreken de dag nooit face to face en altijd via de telefoon.
Honkeytonk de meeste mensen die samen kinderen hebben en latten eten gewoon elke avond samen hoor. Ik denk dat het allemaal veel minder ingewikkeld is als jij nu denkt. Ouders die gescheiden zijn en co ouderschap hebben kunnen het toch ook? Ik denk dat het voor veel huwelijken een oplossing blijkt te zijn, soms heb je net wat meer afstand nodig om de relatie te laten slagen. Anderen juist niet.