Trees Mijn theorie is dat ik in deze periode ook geen ruimte had om mij emotioneel te ontwikkelen, omdat ik aan het overleven was
Ja dat... en ik was continu stoned, wat nu achteraf ook wel wat begrijpelijker is 🫣
Fijn dat jij daar al zo vroeg emdr voor hebt kunnen hebben! Ik heb er wel vertrouwen in dat het nu ook goed gaat komen, ik had alleen graag gezien dat het 10 jaar eerder had gekund..
Ik zie mijn moeder niet als slachtoffer. Ja, zij heeft haar eigen shit, maar ook haar verantwoordelijkheid om daar aan te werken en het is haar keuze, als volwassene, om dat niet te doen. Dan houdt het op 🤷♀️
Maar ik voel sowieso niet zo veel meer rondom haar, ik heb het geaccepteerd dat ze zo is.
Trees Ik kan ook echt extreem trots op mijzelf zijn dat ik dit patroon in onze familie heb doorbroken. Ik weet niet of jij je realiseert dat jij dit ook hebt gedaan? En dat echt super moeilijk is en dat je daar ook extreem trots op mag zijn
Op dit moment, echt totaal niet. Ik ben toen in een klap beide ouders 'kwijtgeraakt', mijn huis, school en vrienden, en dat besef is nu pas aan het komen. Ik heb het afgelopen jaar gigantisch veel last van verlatingsangst, en dat richt zich echt naar de kinderen. Dat is echt niet goed voor ze, en ik praat er wel over met ze en ik probeer ze niet te veel te beperken, maar dat zorgt echt wel voor situaties die ik helemaal niet zo wíl aanpakken.. ik voel me echt enorm falen als moeder, continu.
Dus ja... veel emdr momenteel, en hopen dat het niet te laat is, dat ik mijn huidige shit kan oplossen en ze niet blijvend beschadig en ze alsnog kwijt raak.. 🤐