Baby is weer goedgekeurd. Hoofdje loopt voor, buikje netjes op termijn en de beentjes zijn iets korter. Wij hebben zelf ook geen lange benen dus dat is niks geks. Baby groeit netjes op eigen lijntje zei de vk. Het lag nu ook met het hoofd naar beneden maar zit nog niet vast, wat ook nog niet hoeft natuurlijk. Ik verwacht dat het indalen dan niet lang meer zal duren, dochters lagen ook ruim op tijd vast in mijn bekken. Vk wilde dat ik voor de volgende afspraak aan mijn beval plan heb gewerkt zodat die dan besproken kan worden. Voor nu heb ik wel in m'n hoofd dat ik graag in het ziekenhuis wil bevallen, er wel rekening mee houden dat het ook thuis kan gebeuren, zelf de navelstreng doorknippen en eventueel m'n schoonmoeder erbij. Dat met schoonmoeder moet ik nog met mijn man bespreken, zij wilde wel als achterwacht klaar staan om mij naar het ziekenhuis te brengen voor het geval ik te lang op man zou moeten wachten. Ik vind zelf dat ze er dan ook bij mag zijn als ze met mij naar het ziekenhuis gaat. Ik denk dat ik deze keer geen pijnbestrijding wil, bij de jongste had ik het pompje en dat was voor de eerste weeën wel prima maar daarna werkte het niet meer. Ruggenprik brengt toch ook wel weer risico's met zich mee en meer kans op ingrijpen. En dan natuurlijk ook nog het risico dat ik sowieso al te laat zou zijn voor een ruggenprik. Ik kan me dus het best instellen op een bevalling zonder pijnbestrijding. Verder gewoon go with the flow.