Ik denk ook dat je dochter zich verveelt en veel trekken doen mij ook aan hb denken. Dit in combinatie met dyslexie en perfectionisme kan een moeilijke cocktail worden. Ik zou dus ook verder gaan kijken. Haar laten zitten zou ik zeker niet doen, maar in gesprek gaan met de ib'er of een onafhankelijke instantie (weet niet hoe dat precies zit in Nederland).
Ik herken sommige dingen in mijn oudste. Ze was ook zeer snel met letters en cijfers herkennen als kleuter, sprak op 2-jarige leeftijd in volzinnen. In groep 3 ging het ook vlot, nu zit ze in groep 5 en in het begin van het jaar liep ze vast met wiskunde. Ze maakte fouten die ze normaal niet zou maken, wilde niet oefenen, verhaaltjessommen irriteerden haar... in de klas ging ze 'terug' naar de groep die met de juf oefent, toen kwakten haar resultaten ook naar beneden. Ze begon meer fouten te maken en blokkeerde totaal bij fouten. Ik heb hierover gesproken met de juf en ze bood aan haar in de plusgroep voor rekenen te zetten, om te kijken hoe dat zou gaan. En dat lijkt goed te gaan. Waar we eerder foutief dachten dat ze meer ondersteuning nodig had, had ze juist meer uitdaging nodig. Het is nog altijd op het randje en ze kan ook zo terugvallen, maar we zitten er wel meer bovenop.