• [verwijderd]

Nescio ik weet natuurlijk niet hoe het is om om die reden continu alert te zijn, dus dat maakt het lastig om te oordelen over de situatie waar jullie inzitten.
Ik kan daarin alleen vanuit eigen ervaring spreken omtrent de cito's en zie ik in jouw post terug wat ik met mijn kinderen (Duitse achternaam) ook meerdere malen gezien heb. M heeft vorige periode een cito compleet verknald omdat er een vogeltje voor het raam zat en ze werd afgeleid πŸ™„πŸ˜…
Een slechte nachtrust, inderdaad een onbekende leerkracht die het afneemt, gewoon hun dag niet hebben zijn allemaal dingen die mee kunnen spelen.

Nescio de AVI toetsen geven niet perse aan hoe goed ze kan lezen. Het gaat vooral om snelheid in hardop lezen. Als ze (bijvoorbeeld omdat het een andere juf was) voorzichtiger is gaan lezen, dan scoort ze minder goed. Het feit dat ze thuis boven dit niveau leest en het ook begrijpt zou ik belangrijker vinden.
    Ik snap je man wel. Ik kan me voorstellen dat het bij hem dit triggert en ik zou het zeker in de gaten houden. Maar ik zou er op basis van 1 toets, zeker in deze vreemde tijden, niet teveel aan ophangen. Daarmee doe je je kind en school mogelijk tekort.

[verwijderd] een vogeltje 😁 ik weet zelf nog hoe saai ik dat technisch lezen altijd vond. Continu hardop... gaf mij maar een boek, dan kon ik er geruisloos in verdrinken.

Mijn dochter scoorde op een rekenonderdeel lager dan vooraf verwacht - de juf zei ook dat het een momentopname was en op een ander moment heeft ze heel kort even met mijn dochter vergelijkbare oefeningen gedaan en ging het gewoon wel goed. Ik heb geen seconde aan onze achternaam bv gedacht (die niet typisch Nederlands is). Dit soort dingen gebeuren gewoon en juist dat de juf al aangeeft dat dat resultaat niet past in het verdere beeld, lijkt me heel positief. Iedereen heeft wel eens een dag waarop het niet gaat zoals op andere dagen - bv doordat het een andere juf is, meer een toets-setting dan ontspannen in eigen klas, of gewoon omdat het heel warm was β€˜s nachts.

Hier gaan ze naar groep 5 en mijn jongste naar groep 3 πŸ™‚ Oudste met stralend rapport, volgend jaar vanaf de start de extra uitdaging meteen in de planning. Jongste gaat lezend naar groep 3 en komt bij de beste juf ooit, dus alle vertrouwen in dat dat goed komt πŸ™‚

Inmiddels ook gesprek met juffen van oudste gehad. Cognitief geen enkele zorg, wel grote schommelingen in uitslagen.. hoe de vlag er emotioneel bij hangt heeft grote invloed op hoe hij zijn toets kan maken. Op sociaal emotioneel gebied stappen gezet, groei laten zien maar ook nog genoeg om aan te werken dus we zijn blij dat TLV voor groep 5 tot en met 8 binnen is. Deze week nog een keertje naar groep 5 om te wennen (hele klas gaat over en blijft bij elkaar)... is in andere vleugel van het gebouw dus dat zal even wennen zijn maar hij heeft er zin in.

Oeh ja, ik weet niet of ze hier nog zo’n oefen-moment in de nieuwe klas hebben volgende week - normaal altijd wel en dat vonden ze altijd super leuk.

een maand later

Joehoeee. Hier zijn we alweer in de laatste week beland!!! Het is echt voorbij gevlogen!! Zoon heeft zin om weer te starten! En mama ook😁. We hebben een leuke vakantie gehad, maar zijn nu weer toe aan wat structuur.
      Deze week school kleding uitzoeken. Kijken of hij nog wat nieuwe kleding nodig heeft. Nieuwe beker en trommel etc. Nieuwe tas misschien ook nog jahah

Wie beginnen er ook volgende week weer?

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Louelle81 hè vervelend, nieuwe kleding 😁 had je nog iets leuk gevonden bij de nieuwe collectie van Zara?

heeft hij zin in school? πŸ˜„
        edit: duh, staat erin dat hij er zin in heeft πŸ€ͺ

• [verwijderd]

Louelle81 Wij een stad verderop ook natuurlijk! R. heeft zeker zin. We hoeven nauwelijks nieuwe spullen te kopen. Van de week voor dezekerheid alles controleren wat ze mee moet nemen voor in haar laatje, maar als het goed is kan dat in de tas waarin het voor de vakantie mee naar huis is gekomen weer mee naar school. 😁πŸ’ͺ🏻 Alleen de gymschoenen moeten we even naar kijken, want volgens mij zaten die vΓ³Γ³r de vakantie al aardig krap.

Ik ben wel blij dat het volgende week Γ­ets minder warm wordt. Het is nog steeds flink heet, maar met deze tropische temperaturen is het echt niet te doen om in dat schoolgebouw te zitten en je ook nog te concentreren en iets te leren.

[verwijderd] fijn dat het meeste nog mee kan. Denk hier ook wel, alleen toch even uitzoeken. Alles even weer op zn plekje etc.

Ben ook blij dat het afkoelt hoor! Vindt deze tropische temperaturen voor hier in Nederland op 1 of andere manier niet fijn haha

Hier hebben ze nog 2,5 week vakantie. Al riepen ze na twee vakantie vakantie al dat ze wel weer naar school wilden. Ze gaan naar groep 2 en 4.

Nog even geduld dus! En we gaan toch nog weekje weg eind augustus.

Hier mogen ze ook maandag weer naar school. Oudste heeft er zin in! En na zo lang thuis zijn we er allemaal ook wel aan toe.
            Hmm, nieuwe broodtrommel, eens zien of dat moet. Ze heeft o.a. een trommel van Frozen, kan dat nog in groep 4? (Ik vind van wel, maar ik hoor af en toe dat kinderen Frozen kinderachtig vinden)

muppet Ze heeft o.a. een trommel van Frozen, kan dat nog in groep 4? (Ik vind van wel, maar ik hoor af en toe dat kinderen Frozen kinderachtig vinden)

Ik hoorde in groep 3 ook dat frozen voor babies was. Maar nu met frozen 2 vinden ze het wel weer cool geloof ik.