Angel1980 Vanuit hygiënisch standpunt zou het denk ik al niet wenselijk zijn om naakt op een bankje in de bus te zitten. En dan nog de seksuele lading die naaktheid voor ons heeft (cultureel bepaald, daar ben ik me bewust van). Ik vind het wel een leuke invalshoek trouwens, om het andere extreme er tegenover te zetten.
Maar als men gewend is zich te identificeren bij publieke loketten, waarom zouden zij dan geen gezichtsbedekking mogen dragen? Ze zijn toch niet verplicht om zich volledig herkenbaar te tonen aan iedere burger die zij in de publieke ruimte tegenkomen? Zo zijn er natuurlijk ook mensen met helmen of pruiken, grote zonnebrillen, capuchons én zonnebrillen, petten en sjawls (die draag ik in de winter bv vaak over mond en neus). En dan hebben we het niet eens gehad over gezichtsprotheses.
@iMoeder
Ik ben wel benieuwd naar hoe de wet exact beschreven wordt. Betreft het volledige gezichtsbedekking? Want zodra men de ogen vrijlaat is er al een percentage onbedekt en kun je het niet meer over volledige bedekking hebben. En is dit werkelijk opgenomen in het wetboek? En is het werkelijk toegestaan om mensen naar de grond te werken bij een burgerarrestatie? Mag je dus ook lichamelijk geweld toepassen (want dat lijkt het me, wanneer iemand naar de grond gewerkt wordt) als iemand iets onwettigs doet zoals door een rood stoplicht lopen?