aardbeitjes ik moet zeggen dat ik mijn kinderen ook probeer mee te geven dat ze voldoende bewegen en gezond eten. Ik ben zelf ook van mening dat de basis hiervan in de opvoeding ligt.
Ik vind het wel lastig om te bepalen wat de grens is tussen obsessief en normaal? Ik vind sport wel belangrijk. Belangrijkste hierin vind ik absoluut het plezier, maar niet sporten zou ik dus geen optie vinden. Ze mogen van ons ook niet dagelijks snoep, koek, frisdrank etc., maar we gaan dan wel weer regelmatig uit eten of hebben een eetfeestje en hanteren dan weinig grenzen. Ik vind het alleen niet nodig om ze dit dagelijks te geven.
Is dit normaal? Of niet? Mijn moeder vindt van niet, maar zij vindt een volle beker slagroom voor een 6 maanden oude baby ook normaal 😬. Overigens is het overgrote deel van mijn familie obese en weet ik soms echt niet wat wel en niet normaal is. Ik vind het lastig om een juiste balans te vinden. Uiteindelijk zal ik en mijn man toch het juiste voorbeeld moeten geven. Wij moeten laten zien dat we tevreden zijn met onszelf en tegelijk een normaal beweeg- en voedingspatroon aanleren. Ik vind het best een uitdaging.