Ik ben over het algemeen heel erg positief! De stukken die we hebben aangepakt met emdr zijn echt minder geworden. Ik was in het begin ook echt verbaasd dat het zo simpel kon zijn, want ja, het kan echt zo snel! Ik vond het ook doodeng om te doen hoor, nu wou ik alleen maar dat ik het veel eerder gedaan had.
De eerste die we echt aanpakten was er een waar ik heel veel flashbacks en nachtmerries over had, en als ik er nu aan denk voel ik er net zo veel emoties bij als bij het glas water wat hier op tafel staat zeg maar. 😊
Ik vind het wel zwaar om te doen, ik raak echt uitgeput en moet daarna ook echt even slapen voordat ik iets anders kan gaan doen, maar dat is voor mij echt het enige nadeel.
Ik heb een keer een paniekaanval gehad door de angst naar boven te halen, en op dat moment heeft ze het meteen afgebroken en zijn we de rest van het uur gaan wandelen buiten. Vervolgens dmv een visualisatie-oefening die we al eerder gedaan hadden de angst een tijdelijk plekje kunnen geven tot ik er wel klaar voor ben om die met emdr verder aan te pakken. Misschien dat je met je psycholoog zoiets kunt afspreken, dat er een back-up plan is wanneer je het gevoel hebt dat het niet gaat? Gewoon weten dat het er is kan al fijn zijn, maar waarschijnlijk zal het niet eens nodig zijn. Het klinkt veel enger dan dat het is, het valt echt reuze mee!
Succes!