[verwijderd] ik denk dat je zelf nog niet zoveel last van de dwang hebt, omdat het je nog niet zoveel kost. Ik denk dat het pas een probleem wordt voor jou als het steeds meer wordt, steeds vaker vroeger je bed uit moet, je omgeving er meer last van gaat krijgen etc. Toch denk ik dat er misschien al meer nadelen zijn dan je beseft? Wat levert het je uiteindelijk op? Rust, maar voor hoe lang, want ik denk dat er altijd wel iets nieuws op het lijstje komt dat weer af moet. Zolang het niet af is, geeft dat weer onrust. Uiteindelijk is de rust, maar voor korte duur.
Misschien helpt het je om een beslissing te nemen voor wel/ niet behandeling als je deze onrust niet zou voelen? Wat levert dit je op? Meer tijd? Tijd om je sportdoel te behalen? Tijd om te onderzoeken hoe je jezelf cognitief meer voldoening kan geven? Of misschien wel iets van vrijwilligerswerk (een van jouw krachten is dat je ontzettend zorgzaam bent voor mensen om je heen/ mensen die het minder hebben, misschien kun je daar wel iets mee doen?). Zal het je meer energie opleveren? Betere en langere nachtrust? Is het beter voor je lichamelijke klachten als er meer lichamelijke rust is? Kun je weer leren ontspannen als je weer meer rust voelt en de boel de boel kan laten? Welk effect zal dit hebben op je lichamelijke en cognitieve klachten?
Je kan een lijstje maken met voor en nadelen en vraag ook je man wat hij voor en nadelen vindt.