[verwijderd] Dat je de school ziet als een kleine maatschappij ben ik het helemaal mee eens.
Ik vind vaak dat thuisonderwijs zo veel op het cognitieve vlak ligt. Terwijl ik juist de andere kant zo belangrijk vind. Het leren van en met elkaar. En elke school geeft daar zijn eigen draai aan, maar wel heel belangrijk!
Zoals vandaag, mijn kinderen moesten optreden. Mijn oudste gruwelt hier echt van. Ze vindt het erg spannend en het is niet haar ding. Maar wel heel goed om af en toe te doen en te oefenen en zien dat het dan eigenlijk best wel meevalt. Ik vind dit soort dingen met thuisonderwijs, niet van toepassing.
Daarnaast ben ik van mening dat als een kind goed kan leren, en z'n koppie bij zich heeft, het er later vanzelf uitkomt. Dus ik vind niet altijd dat het cognitieve heel erg benadrukt moet worden. Wel denk ik dat een bepaalde basis, en algemene kennis daarbij horen.
Dit soort docu's bevestigen dus alleen maar hoe ik tegen thuisonderwijs ben. Daarom: als er een keer een goede docu is zou ik die ook echt graag willen zien.