Ik vind mezelf niet super milieu bewust. Omdat ik wel wat doe, maar zelf vind dat ik te weinig doe.
Ik scheid mn afval, breng papier en glas weg. Heb zuinige lampen en probeer energie te besparen (lampen uit, volle vaatwassers/wasmachines draaien, schermen uit). Douchen doen we om de dag, niet alleen voor milieu maar ook voor mn huid. De grootste bijdrage die ik lever is dat wij minimaal 5x per week vegetarisch eten. Dat is echt voor het milieu want ik ben dol op vlees. Andere dierlijke producten zoals melk, eieren etc koop ik zoveel mogelijk biologisch.
En ik doe veel kleine dingen waar ik me eerst niet zo bewust van was. Omdat ik gewoon zo opgevoed ben. Dat is bijv dat pakjes drinken uit den boze zijn, en wegwerpspullen gebruiken. Dingen als wegwerp flesjes water, plastic bordjes, bekers, rietjes, drink pakjes, wegwerp schoonmaak doekjes etc. Dat komt er bij mij allemaal niet in en ja dat vind ik echt wel een behoorlijke ‘milieu overtreding’.
Ik koop grote verpakkingen, kinderen nemen bekers en dopers mee naar school. We drinken water uit de kraan en weinig frisdrank.