Wij ook, een hele strook, op school hebben ze bijenlessen gehad en 11m2 bloemenzaad voor de bijen.
We hebben schuilplekjes voor de bijen, en de oudste vind het een sport alle stukjes water {zwembadje, potjes etc} af te gaan om te kijken of er geen bijen in liggen, zoja vissen we die er voorzichtig uit, laten ze drogen zodat ze weer verder kunnen!
Wij zijn heel serieus aan het kijken of we een bijenvolk kunnen huizen op het platte dak van onze bijkeuken. De aanvliegroute is lang genoeg omdat het boven de tuin en schuur is. en er is een sloot in de buurt.
Mijn vader maakt prof bijenkasten.
Edit: dat vind ik dus ook super leuk he. Liggen dan mijn interesse. Ik heb al vanaf tiener heel veel insecten, vlinder, spinnen, wilde bloemen encyclopedieën, determinatie boeken etc.
Wij vinden dat super leuk om zo te helpen en op te zoeken welke bij je precies geholpen hebt en welke vlinder we tegenkomen.
Ik heb 2 jaar terug alle rupsen steeds uit de broccoli geplukt, in een opkweekbakje gelegd met steeds verse bladeren vd broccoli en ze helemaal zien ontpoppen om dan vrij te laten. Wij hebben zo tientalle vlinders 'geboren' zien worden.